GogJSpentNå Skrevet 4. september 2010 #1 Del Skrevet 4. september 2010 Var på tidlig ul på torsdagen.. Skulle sjekke hvor langt jeg var, men dem fant ikke noe foster. Dem så noe øverst i livmoren men dem sa at d kunne være rester etter et foster, dem viste ikke helt.. Men det som er, er at jeg er fortsatt dårlig, øm i puppene og føler meg fortsatt gravid.. Hcg var på åver 10.000. Jeg skal være alt ifra foster 7-11, meg 9-13 uker. Men vet ikke, var d vi skullle sjekke.. Har jo hørt om dem før som ike fant oe foster men fant det en uke senere. Men dem mente at livmoren var så pass stor at dem skulle ha sett noe, men dem klagde på aparatet lenge før dem bynte å hele undersøkelsen som tok ca 1-2 min.. Syns dem kunne tatt litt mere tid før dem sier at utskrapnig er neste, leger har da tatt feil før, å jeg skal være 100% sier før jeg fjerner e som helst.. Noen råd, erfaringer?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142281607-litt-hjelp-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt07 og jente11 Skrevet 4. september 2010 #2 Del Skrevet 4. september 2010 Huff, ikke noe morsomt med en slik opplevelse. Jeg ville bedt om en ny undersøkelse med ett bedre ultralydaparat og gjerne en annen lege også. De skal være helt sikkre før de sender deg til utskrapning. Nei, ikke la dem gjøre det før du er undersøkt på nytt og legen er sikker på om det er liv eller ikke. Lykke til, og jeg krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142281607-litt-hjelp-litt-langt/#findComment-142282422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligmamma:) Skrevet 4. september 2010 #3 Del Skrevet 4. september 2010 Hei! Jeg ville bare si min historie .. Mistet i Uke 8, MA. Ble oppdaget på tidlig ul, en uke etter vi hadde sett hjertet slå. Ingen symtpomer på at noe var galt, men de fant altså ikke noe hjertelyd i Uke 8 og konkluderte med MA. Jeg hadde alt av symtpomer, og min hcg var da på 100 000. Noe som jo er veldig høyt, samtidig som den steg til 111 000 to dager etter. De så fosteret på ul, men det hadde minsket litt i størrelse siden forrige ul. Hcg på 10 000 er vel egentlig lite til å kunne være så langt på vei, men det er jo vanskelig å vite. Hcg synker jo etter så og så mange uker, og stabiliserer seg. Å man skulle nok ha sett tegn til foster. Men skal ikke ta i fra deg håpet, tvert imot. Håper virkelig de tar feil. Jeg klarte ikke selv å slutte meg med at det ikke lengre var liv i min mage, så jeg dro på to ul til etter konstatert MA fordi jeg selv trengte ekstra bekreftelse, og ikke ville gå i usikkerhet og forhaste noe. Ventet en uke etter første ul, for å se om det var utvikling. Ventet også med pillene jeg fikk sendt med hjem første dag. Syns leger tar så lett på slike ting, og ikke alltid sjekker like godt opp. Mange som har opplevd mye rart, og priser seg lykkelige over at de ikke hørte på legen første gangen, men dro på ny ul, og der var det foster og liv. Bare si akkurat hva du føler, og mener og KREV å få en ul til, uansett!! Når de også hadde dårlig ul apparat og samtidig gjorde deg usikker så får de ordne opp for seg, og gi deg mulighet til å være helt sikker. Ikke bare si at du får time til utskraping. Ønsker deg masse lykke til, og håper det går din vei. Selvom dette kanskje ikke var en positiv historie, slik du kanskje ville høre.. men bare min opplevelse. Samtidig tenker jeg alltid tanker som at.. tenk om, jeg skulle ventet lengre. .tenk om de tok feil, og slik.. selv etter tre ul Trøste og håpe det går bra klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142281607-litt-hjelp-litt-langt/#findComment-142282493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilprinsesse2011 Skrevet 4. september 2010 #4 Del Skrevet 4. september 2010 På dagen 12 uker (25.05.10) skulle eg på tidlig UL pga 1 ex.u. i januar i år. Der fant de ikke liv..... Fikk beskjed om at eg skull få tlf om ny time etter en uke, for ny sjekk, før de utførte evt inngrep. Etter 6 dager hadde eg ikke fått tlf om ny time, og ringte selv. De ordnet en time til meg ved et annet sykehus, allerede neste dag. (De selv hadde problemer med sykmeldte gynekologer). Neste dag (01.06.10) reiste eg til sykehuset, fikk ny sjekk, der d var to leger i to omganger som undersøkte meg, med samme resultat. Ble lagt i narkose noen timer senere, og fikk utført inngrepet. Med meg hadde d etter mål på fosteret ikke vært liv siden min uke 9 og fosterets uke 7. Med nærmere ettertanke, var dette i den tiden da eg gikk over fra å være kvalm dagen lang, til bare å være svimmel. I tillegg gikk eg til lege en gang i uken for å sjekke HCG-nivået mitt, og allerede på den tiden hadde nivået sunket. Mener at Hcg stiger frem til ca uke 10-12, og derfra synker d litt før d stabiliserer seg. Skal ikke si dette med sikkerhet. Så d beste er å rådføre seg med lege/jordmor ang dette. Men ikke la dem utføre noe inngrep før du har fått tatt en UL til. For til meg sa de at det er vanlig prosedyre med en ekstra sjekk etter noen dager, for å være 100% sikker, før de utfører noe. I mitt tilfelle fikk eg beskjed om at eg fikk være med å velge mellom piller eller narkose. I mitt tilfelle var d ikke noe å velge mellom. Ville bare sove meg gjennom d og ikke vite. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142281607-litt-hjelp-litt-langt/#findComment-142282551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GogJSpentNå Skrevet 5. september 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 5. september 2010 Takker for svar.. Jeg har bestemt meg for at jeg vil i ny ul og ta en ny hcg prøve før jeg fjerner det.. Vil ikke gå i ettertid å lure, en hvis. Har jo prøvd i 9 månter før d klaffet og vært dårlig og kastet opp i nesten 2 månter. Litt vanskelig og skal begynne på 0 igjen etter 1 år og troen på at vi hadde fått til miraklet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142281607-litt-hjelp-litt-langt/#findComment-142282966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå