Gå til innhold

Har dere fortalt/ Når skal dere fortelle nyheten:)) ?

Anbefalte innlegg

Hei hei og god kveld :)

Jeg bare lurer.

Har dere fortalt noen om den lille spiren i magen ?

Når skal dere fortelle om den lille spiren ?

Hi hi :)

Jeg kjenner at jeg har utrolig lyst til å fortelle noen om det flotte som har skjedd, men mannen min synes det er alt for tidlig.

Hva synes dere ? Er 6+1

Er jo kanskje gøy å se hvor lenge man kan holde det hemmelig, men jeg merker jo allerede at magen begynner å bli litt større. Vært litt uheldig med litt vektøkning det siste året, så jeg blir nok fortere litt større denne gangen en med de 2 andre.

Å da tenker jeg at det er kanskje bedre å fortelle det, enn å gå rundt å føle seg så halvfeit? Hihi :))

Vi har ikke fortalt det til noen lissom :)

Ha en nydelig kveld da dere :))

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på det samme. Nå har jeg hatt en blødning da men hvis det går bra så tenker jeg at jeg forteller det når jeg ikke kan skjule det lenger. Regner med at det skjer før 12 uker. Magen var enorm sist gang og regner med jeg får stor mage fort nå og. føler allerede at magen buler......og er kun 5 uker på vei....

God kveld.

Jeg har også lyst å vente til uke 12 med å si det til noen. Med første mann klarte jeg å vente til uke 12, men med nummer 2 (datteren min), var jeg så kvalm allerede fra uke 6 at jeg ble delvis sykemeldt, og folk rundt meg så at ting ikke var helt som det skulle. Jeg sa det til sjefen og mine foreldre/svigerforeldre i uke 8. Håper ikke kvalmen blir slik denne gang, da satser jeg på å klare å holde det hemmelig til uke 12.

Lykke til alle sammen. Fine hemmeligheter vi bærer på.

Annonse

Jeg har vært nødt til å fortelle det til alle! Jobber som dansepedagog, og pga komplikasjoner er jeg nødt til å ta det med ro på jobben. Jeg har altså vært nødt til å fortelle det til sjefen og alle 300 elevene mine....! Men sa ingenting før vi hadde vært på tidlig ultralyd i uke 7. Alt så heldigvis greit ut denne gangen!

Jeg er i uke 7 nå og har fortalt det til foreldre/svigerforeldre, to venninner og ei søster. Dette er min andre, men er i super form-og mage har jeg alltid hatt-så jeg tror jeg skal klare å holde det hemmelig noen uker til!

Vi er i den 8. uken nå og har ikke sagt det til noen enda. Jeg liker så godt å ha denne hemmeligheten for oss selv, til det begynner å synes på magen.

Tror vi kommer til å gjøre det som sist - etter tidlig UL i uke 12 sa vi det til de nærmeste, og etter ordinær UL begynte jeg å fortelle det på jobben og andre venner og bekjente.

Vi har ikke fortalt om det..

Ei veninne vet om det, fordi jeg var der å tok testen, og vi har ikke felles venner igjen, så ingen fare for at det skal lekke videre der..

Min pappa avslørte meg for et par uker siden, han spurte rett ut om jeg var gravid, og jeg kunne jo ikke si nei da.. Jeg sa at han fikk ikke si det til noen, siden det er så tidlig..

Så han holder tett..

Er 9+3 nå, og tenker å vente ei god stund enda :)

Jeg er 5+1 og tenker at jeg venter til uke 12 før jeg sier noe. Det er jo mange som mister før uke 12, og da vil jeg eventuelt velge selv hvem som skal få vite om det.

Synes det er gøy å vite at jeg har en hemmelighet:) Gøy å finne klær som skjuler voksende mage. Og festlig å drikke øl uten alkohol og late som det er vanlig øl. Og å si nei til vin uten noen ytterligere forklaring. Så kan folk tenke sitt. Ingen som har turt å spørre enda;)

I og med at dette er en ivf-baby så er det ganske mange som vet om det allerede. Nærmeste fam, en del venner, teamet og administrasjonen på jobb. Men jeg fikk meg et par sjokk da jeg var innom jobb med sykemelding på tirsdag. Stod å pratet med ei(som ikke vet om dette) da ei anna kom smilende fra øre til øre(hun skulle ikke visst om dette) og spurte hvordan det gikk med meg, om jeg var i bra form og dette var så gøy!!! Trodde jeg skulle dette om! Det resulterte i at hun jeg snakket med selvfølgelig skjønte hva det dreide seg om. Stod så litt senere og pratet med ei venninne (også på jobb). Bare generell prat. Sa jeg hadde vært på shopping og spist sammen med ei venninne etter jeg hadde vært på sykehuset. Så spurte plutselig han som satt i samme arbeidsrom om jeg hadde vært på ultralyd. Både jeg og venninna mi så på hverandre med store øyne. Da hadde han hørt dette via noen andre. Så ting sprer seg fort, og hvor mange som nå vet om det, det vet ikke jeg! Skal på ny ultralyd den 14. og hvis alt er som det skal da, så tror jeg jeg kommer til å fortelle det til de på jobb. Har heller lyst til å si det selv i stedet for at andre skal gå å spre det.

Annonse

Er 6+6 i dag og har ikke fortalt det til noen enda. Føler for å holde det litt lenger for oss selv denne gangen, kanskje til uke 10 eller noe sånt.

Sist fortalte vi det i uke 7-8 til nærmeste familie, og tanken var da at det skulle holdes innad i familien noen uker til.

Bla på grunn av min jobbsituasjon(nyansatt og i prøvetid), bodde på et lite sted hvor ryktene spres fort. Men svigermor klarte ikke å holde tett og fortalte det til både den ene og den andre, og da var det i gang :-(

Så jeg måtte fortelle det på jobb litt tidligere enn planlagt. Det gikk bra da, jeg fikk fortsette i jobben etter prøvetiden.

Denne gangen venter vi altså, selv om det ikke er noen spesiell grunn til det nå, jeg er hjemmeværende, og har ingen jobb å ta hensyn til.

Også er det vel litt for å straffe svigermor, som helst skulle visst det like fort som oss selv(nysgjerrig ja!).

Kan hende min egen mor får vite det tidligere, men det er fordi jeg vet hun holder det for seg selv til vi velger å la resten vite det.

Tusen takk for mange gode svar :)

Er ikke alltid like lett å holde på den deilige hemmeligheten <3

Er litt spennende, og litt kjipt på en gang :)

I dag var vi på tur med mine foreldre, og det var sinnsykt varmt ute.. Jeg satt i en vanlig college genser og holdt på å renne bort..

De lurte fælt på hvorfor jeg ikke ville ta av meg og sitte i singleten, og det var ikke bare bare å botrforklare det ;) hihi

Så jeg måtte bare komme med en unskyldning om at jeg hadde mensen og følte magen sto rett ut! Som den pleier når jeg har det :)

Har jo egentlig lyst til å vente så lenge som mulig da, så ikke vente tiden for de skal bli så veldig lang :) Men magen buler allerede, så det spørs å lenge det går;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...