Gå til innhold

Har dete fortalt / Når skal dere fortelle nyheten :)) ??

Anbefalte innlegg

Hei hei og god kveld :)

Jeg bare lurer.

Har dere fortalt noen om den lille spiren i magen ?

Når skal dere fortelle om den lille spiren ?

Hi hi :)

Jeg kjenner at jeg har utrolig lyst til å fortelle noen om det flotte som har skjedd, men mannen min synes det er alt for tidlig.

Hva synes dere ?

Er jo kanskje gøy å se hvor lenge man kan holde det hemmelig, men jeg merker jo allerede at magen begynner å bli litt større. Vært litt uheldig med litt vektøkning det siste året, så jeg blir nok fortere litt større denne gangen en med de 2 andre.

Å da tenker jeg at det er kanskje bedre å fortelle det, enn å gå rundt å føle seg så halvfeit? Hihi :))

Vi har ikke fortalt det til noen lissom :)

Ha en nydelig kveld da dere :))

Fortsetter under...

Vi har fortalt det til noen da det har føltes naturlig. Men de fleste besteforeldre, tanter/onkler ol. vet ikke enda.

Ikke at det hadde gjort meg noe å si det tidlig egentlig, de jeg forteller det om kan godt få høre om det dersom vi mister og.

Men det er jo enkelt og greit å ha uke 12 som "regel" :)

Jeg fortalte det til nærmeste familie samme dag, og nære venner:)

Jeg er vel ganske åpen som person da, sa jeg har ingen problemer med å fortelle det hvis jeg mister og, selv om det jo blir trist i tilfelle..

I helga fortalte jeg det til barselgruppa, så blir det vel at vi forteller det etterhvert som vi møter venner framover, men holder noen igjen innen vi er 10-12 uker. Niesene mine venter vi littegrann til med, men tror ikke vi venter helt til uke 12 med å si det til de også, de må jo lære at sånn er livet hvis noe skulle skje, og de eldste er jo 13 & 14, så det tror jeg skal gå fint:)

I vårt tilfelle var dt helt naturlig å fortelle om den store nyheten til de aller nærmeste som egne søsken og begges foreldre (blivende besteforeldre) :)) Vi fant ut at det kunne være greit å ha noen å prate med, noen som har litt erfaring og som man samtidig kjenner godt når det er ting man lurer på.. Dette er jo også noen som vil stille opp 100% om man skulle være så uheldig at noe skal skje de første månedene, da er det greit at man har noen i rundt som vet! Men dette er jo vårt valg og det som vi mente var riktig for oss, dette er jo vårt første barn så alt er jo litt nytt og spennende :)) Da syntes jeg at det er godt med både mor, søster og svigermor å prate med!! :))

Gleden ble også større å mer virkelig for oss når vi fortalte det, dette skjer virkelig!! :D

Lykke til med svangerskapet og deres valg! :))

Uansett... Kos deg masse!! :))

Hei,

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Vi kommer til å vente til jeg har hatt første kontroll 5 oktober, slik at vi vet at det meste er ok.

Men er vel ikke bare derfor vi venter, men vi synes det er godt å kunne nyte det litt alene en stund også:)

Har fortalt det til en nær venn, er greit å ha noen å snakke med..men ellers får de andre vente en liten stund til:) Har planer å fortelle det til familien på en tur vi skal ha i oktober..

Vi har ikke fortalt det til noen. Vi har tenkt å vente til uke 12, men sambo har visst ikke særlig tro på at jeg klarer å holde meg så lenge. Så vi får se. Kan jo bli vanskelig å skjule det på jobb dersom jeg blir plaga med kvalme, siden jeg jobber med bare damer som er på alerten med en gang det er snakk om noe som kan linkes til graviditet... hehe

Blir nok å fortelle det til blivende besteforeldre først og så til søsken og så følger det på med det som føles naturlig.

Annonse

Jeg har ikke fortalt det til noen enda! Sambo har fortalt det til én kamerat, han trengte visst det i tilfelle han måtte "lufte" noe ;-D (Sikkert godt å ha en å klage til når hormonene herjer som verst i dama hans!)

Sjøl har jeg jo SÅ lyst å fortelle det til alle, men siden jeg bare er i 6. uke synes jeg det er litt tidlig enda... Tenker jeg forteller det til mamma + søsteren min (og de nærmeste venninnene?) rundt uke 8 og resten av omverdenen rundt 12. uke.

Det spørs jo også litt da, magen min har jo est ut som en ballong allerede, og de mest oppmerksomme vil nok legge merke til at jeg plutselig ikke bruker "trange" gensere lenger, eller at jeg har "lagt på meg litt"...? Eller at jeg ikke drikker alkohol - noe jeg som regel ikke takker nei til i godt selskap ;-)

Nå er vår graviditet veeeeldig fersk, da, men foreldre og søsken, et par kolleger og en kusine av meg vet om det allerede:) Alle disse er personer jeg vet vil holde det hemmelig for omverdenen noen uker til, fordi vi ønsker det.

Vi har 2 unger fra før, men venter litt med å fortelle det til dem. Ventetida blir lang nok som det er om jeg ikke skal break the news allerede ved 4 ukers graviditet:)

Skal prøve å holde det hemmelig så lenge som mulig. Men rekna med eg må fortelja det til mor mi ganske snart. Ho har jo haukeblikk å kjem sikkert til å sjå det tidlig. Sist eg var gravid fortalte me det rundt 16-18 veker.

jeg har også fortalt det til noen av de nermeste...... men ser det litt ann... det er jo ikke noe å skjule skulle det gå galt er det jo greit at folk vet om det!!!!

men jeg venter med å offentligjøre det for omverden fordi jeg ikke vil at barna mine skal vite noe før det er godt 3 mnd..... skulle noe gå galt er det verre for dem å skjønne at det ikke kommer noe baby....

Hei:)

Jeg synes aldri ukene har gått så seint som nå. Er i uke 7 og har ikke tenkt å si det til venner og kolleger før uke 12. Kjennes ut som en evighet til:) Mine venninner er uten barn og single, så de går ofte ut og tar et glass vin både i uka og i helgene. Men nå for tiden skal jeg "opp tidlig neste dag", "begynnt et sunnere liv", "går på antibiotika" og skal "reise bort" når det er bursdagsfest".. så det kan jo være at de aner det allerede, siden jeg ikke er like sosial lengre;) Jeg ønsker jo helst at jeg og min kjære skal få nyte vår store fantastiske hemmelighet alene litt først. Og så håper jeg at alt går bra også for alle dere jenter. Fint å ha noen å "prate med det om" her inne:)

lj

Vi har bestemt oss for å vente så lenge som mulig og håpe ingen oppdager det:p

Planen er å ramme inn en kopi av ultralydbilde og gi dette på julaften til de kommende besteforeldrene:) Men dette går bare hvis magen holder seg liten til den tid og om vi klarer å holde oss så lenge:p Så krysser fingrene;p

6 uker i morgen:D

• 2 uker senere...

Jeg er motstander av den "12ukersregelen"

Jeg synes man skal dele en gledelig nyhet nå rman kan, åsså kan det hende man har noen å lene seg til OM det skulle gå galt.

Selv er jeg bare 6+3 idag. Imorgen er første legebesøk for å få meg inn i systemet. og jeg regner med at i løpet av uke 7-8, så har jeg fortalt resten av verden. Besteforeldre og søsken til meg og kjæresten min var de første som fikk vite. Nå har både jeg og han fortalt det til noen nære venner av oss:)

Annonse

Jeg måtte fortelle det til to venninder allerede samme dagen. Men kjæresten fikk selvfølgelig vite det først da ;)

Klarer egentlig ikke å holde meg, men planen er å vente til slutten av november, da fyller min far 60 år, og tenker det blir en fin gave :) Hvis jeg klarer å holde meg så lenge da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...