M@msen Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Hvordan arter dagene seg? Har de/dere en rutine dere følger? Her er det forsatt lille gull som styrer når han vil ha mat, og jeg syntes det er så opp og ned hvor mye i løpet av en dag han er våken. Noen dager kan ha våken tid 2-4 ganger på 2-4 timer, mens andre dager har han bare 1-2 våken perioder på 1-2 timer. Natten er stort sett lik, men hender han bruker lang tid på å sovne mellom måltidene... kan stille klokka ette rnår han skal ha mat på natta, hver 3 time... er jo greit siden han bare er 6 uker, prøve rå gi sutten i steden for puppen, men da blir han bare sinna... Mitt første barn sov ikke hele natten før han var 9 mnd og jeg sluttet å amme, mens nr 2 sov hele natten fra han var 7 uker... Men tar det som det kommer med gullet må jo det alikevel:) HVordan er dagene hos dere jenter????
Gullblomst Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Min lille er 4 uker og her er det ingenting som er fast. Han sover fortsatt veldig mye, både dag og natt. Han spiser omtrent hver time på dagen og annen hver time på natta. Litt slitsomt! Han spiser bare en side av gangen. Jeg skulle ønske han kunne spise begge sidene ved hver amming og dermed spise annen hver time i steden, men det har jeg ikke fått til hittil. Han slipper puppen når han bestemmer seg for det og da er det umulig for meg å få han til å spise
trollemor86 Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Dette har jeg også lurt litt på! Min lille gutt er 7 uker nå! Han har en periode vært våken mellom 1 og 2 timer etter mat, for så å sove 2-3 timer. Går vanligvis 4-5 timer mellom hvert måltid på dagen å 6-7 timer på natten. De siste dagene har han vært en sjikkelig trøtting å sovet mye. Da har han gjerne bare greid 1 time mellom måltid med våkentid (rekker akkurat bleie, litt kos og pupp) Veldig heldig som har en gutt som spiser godt til hvert måltid slik at han greier seg litt mellom hvert. Det typiske er at dersom jeg er ute på farten, så vil han gjerne ha mat hver 2 time... Trives nok best med liggende amming så jeg mistenker at det er noe av grunnen.
mammaløve Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Har prøvd å kartlegge dette med småen, men det varierer veldig fra dag til dag. Gutten min er fem uker nå, og har vel mest fast søvnmønster på natten. Da vil han ha mat hver trede time, og sovner rundt klokken 22-23. Står opp rundt 8-9 på morgenen, og har gjerne en lang våkenperiode da. Da lar jeg han sprelle litt naken på badet, og bader han gjerne da (han hater å bade på kvelden) Så er det spising og en lengre soveperiode fra klokka 11-12 ca. Rundt middagstider (16-17) er det ofte veldig mye spising etterfulgt av enda en lengre soveperiode. Fra 20 om kvelden er det bare spising som gjelder fram til han sovner for natten. Nå skal det nevnes at han sover kortere dersom vi er inne på dagtid. Om vi triller tur sover han gjerne så lenge turen varer. Har opplevd at han har sovet i fire timer i vogna, og da fikk jeg nesten lyst til å vekke han for amming til sist.
mammaløve Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Følger forresten ingen rutine. Tror det er for tidlig for denne karen. Her bestemmer småen selv når han skal spise og sove, så får vi heller forsøke litt rutiner når vi merker han begynner å bli mottakelig for det.
M@msen Skrevet 5. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2010 Høres ut som vi har det ganske likt jenter:) Dette er 3 babyen min men alikvel kan jeg ikke huske hvordan det var med de andre... Ja ja, amme tåka...(alle er jo også forskjellige da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå