Gå til innhold

dato for befrukting

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kanskje litt dumt spørsmål, men hvordan klarer folk å finne ut nøyaktig dato for når de ble befruktet?? ut i fra termin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk helt 100% UMULIG !! :))

Noen mener de vet d fordi de hadde positiv EL test xx.dato, noen mener de vet d fordi de hadde sex kun EN gang den mnd.

MEN selv om man har pos. EL-test så kan egget slippe fra da og 48 timer fremover.

Sædcellene kan leve i 2-5 dager.

Så selv om man vet både sextidspunkt OG eggløsning, så har man fortsatt ikke peiling på akkurat NÅR egget ble befruktet.

Deretter fester egget seg 2-9 dager etter befruktning, og først DA er man gravid.

Så her er det rom for STOOORE slingringer.. ;))

IVF er d nærmeste man kommer nøyaktig dato, da d egget blir befruktet utenfor livmoren. Men også der er det noen dagers slingringsmonn, da man ikke kan vite nøyaktig NÅR egget fester seg.

Skrevet

Ja enig med snart baby, umulig å si sikkert, men en kan "gjette" utfra eggløsning og UL termin. Jeg vet datoen for eggløsning da denne ble bekreftet via UL. I følge UL termin har da befruktningen funnet sted ca to dager etter dette.

Skrevet

He-he.... Her vet vi faktisk eksakt tidspunkt for befruktning, helt ned til hvilken time egget ble befruktet:) De gjorde nemlig micro injeksjon (prøverørsbehandling) på eggene mine:)

Det er vel den eneste måten man kan vite eksakt dato for befruktning på:)

Skrevet

Ook :) leser bare at det er så mange som skriver ang tidspunkt de ble befruktet. Jeg vet sånn ca når jeg ble befruktet tror jeg, men hadde vært kjekt å kunne vite det helt sikkert..

Skrevet

Skjønner den, og det kan jo hende du faktisk vet når det skjedde:)

Med vår førstefødte (laget på naturligvis:), var terminen akkurat i forhold til når jeg visste befruktning hadde funnet sted, så det går faktisk an:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...