Magneta <3 mamma <3 Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 ...kanskje litt dumt spørsmål, men hvordan klarer folk å finne ut nøyaktig dato for når de ble befruktet?? ut i fra termin da?
Gjest Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Det er faktisk helt 100% UMULIG !! ) Noen mener de vet d fordi de hadde positiv EL test xx.dato, noen mener de vet d fordi de hadde sex kun EN gang den mnd. MEN selv om man har pos. EL-test så kan egget slippe fra da og 48 timer fremover. Sædcellene kan leve i 2-5 dager. Så selv om man vet både sextidspunkt OG eggløsning, så har man fortsatt ikke peiling på akkurat NÅR egget ble befruktet. Deretter fester egget seg 2-9 dager etter befruktning, og først DA er man gravid. Så her er det rom for STOOORE slingringer.. ) IVF er d nærmeste man kommer nøyaktig dato, da d egget blir befruktet utenfor livmoren. Men også der er det noen dagers slingringsmonn, da man ikke kan vite nøyaktig NÅR egget fester seg.
J -76 Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Ja enig med snart baby, umulig å si sikkert, men en kan "gjette" utfra eggløsning og UL termin. Jeg vet datoen for eggløsning da denne ble bekreftet via UL. I følge UL termin har da befruktningen funnet sted ca to dager etter dette.
ALIICE Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 He-he.... Her vet vi faktisk eksakt tidspunkt for befruktning, helt ned til hvilken time egget ble befruktet:) De gjorde nemlig micro injeksjon (prøverørsbehandling) på eggene mine:) Det er vel den eneste måten man kan vite eksakt dato for befruktning på
Magneta <3 mamma <3 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2010 Ook leser bare at det er så mange som skriver ang tidspunkt de ble befruktet. Jeg vet sånn ca når jeg ble befruktet tror jeg, men hadde vært kjekt å kunne vite det helt sikkert..
ALIICE Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Skjønner den, og det kan jo hende du faktisk vet når det skjedde:) Med vår førstefødte (laget på naturligvis:), var terminen akkurat i forhold til når jeg visste befruktning hadde funnet sted, så det går faktisk an:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå