Gå til innhold

Allergitabletter mot kvalme..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hagynt å slite med kvalmen etter jeg sluttet med tablettene mot pollenallergi. Jeg pratet med apoteket når jeg ble gravid om jeg kunne ta tablettene, og siden jeg tok mildeste alternativ sa de at det gikk greit. Jeg tok en tablett i dag og former er strålende!!! Jeg har vært ødelagt i flere dager så nå har jeg lyst til å starte med tablettene igjenn, men kjenner jeg får dårlig samvittighet for barnet i magen når det ikke er pollensesong lengere.

Hva ville dere gjort? Jeg synes det er litt egoistisk av meg å ta tablettene, jeg kaster jo ikke opp, så det er jo ikke farlig å være litt kvalm. Jeg går kontant rundt og har bakrusfølelse, noe jeg HATER.. Klarer liksom ikke gjøre meg opp en mening her, og skal ikke til legen før om 4uker, og da håper jeg kvalmen har gitt seg uansett..

Jeg har lest at antihistaminer hjelper mot kvalme, så vet at det er tablettene som fikser formen! Nå skal jeg hvertfall utnytte den jeg har tatt og så gjort unna litt husarbeid og møtt noen venner når jeg enderlig har mulighet :D

Håper på ærlige svar (: God helg damer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142280549-allergitabletter-mot-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

skjønner dillemaet ditt. Jeg spyr hele tiden. Min datter på 2 har begynt å late at hun er mamma og setter seg ned å lager spy lyder. Veldig artig. I går ble jeg tilbudt kvalmedempende medisiner, jeg takket nei, grunnet at jeg mener bebien ikke har godt av medisiner. Men legen sa at det ikke vare fare for barnet. Hva med å prøve det? I forrige svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg ikke får bruke mine allergi tabletter, det var aerius.

Lyke til. Lurer selv på om jeg skal begynne med de kvalmenedsettende tablettene.

Hei :)

Skjønner veldig godt hvordan du har det, jeg er over halveis og sliter med det samme - MEN;

Du må ikke ta allergitabletter når du er gravid (i følge min fastlege som er spesialist i allemennmedisin). Allergitabletter får over i morkaken og inn til fosteret, og er ikke trygt. Det du derimot kan ta uten å bekymre deg, er reisesyketabletter av merket Postafen. Disse er vel utprøvd på gravide, og viser ingen negative effekter hos fosteret.

To om dagen er maks dose, om du klarer deg med en tablett er det fint.

Håper dette hjelper deg.

Mvh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...