Gå til innhold

Tips til mat som kan fryses til barselstiden? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle bake og kokkelere litt innimellom framover, så vi har litt å kaste i oss innimellom slaga i barselstiden.

Foreløpig har jeg tenkt på å bake et par langpanner med eplekake eller lignende og en ladning med fylte horn. Men jeg har ikke så mange flere idéer, og lurer på om dere andre har noen gode tips å dele? :)

Vi er ikke spesielt glad i veldig tradisjonell mat, så lapskaus, kjøttkaker og sånne ting er uaktuelt :)

Og bare for å ha sagt det, jeg er ikke en av de gale, gale menneskene som baker og lager mat til gjestene som skal komme ;p Jeg vil ikke engang ha besøk, langt mindre gi dem mat som gjør at de blir her lenger enn nødvendig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

paier, gryteretter, lasagne,

se i frossendisken på matbutikkene så få du mange tips. også kommer dine til å smake bedre for du lager dem selv;)

Skrevet

Lag fiskemat

- fiskekaker

- fiskegrateng

Frys ned kjøttfyll som kan brukes til både gryteretter, gratinering, pizza...

Skrevet

Hjertelig takk! Jeg tror jeg skal satse på en liten bake-/kokkeøkt i helgene framover, så er fryseren rimelig full innen november/desember (om jeg klarer å la kake ligge urørt så lenge da..) :)

Skrevet

Vi spiser heller ikke så mye tradisjonell norsk mat, så vi har kjøpt inn kylling, kjøttdeig og biff til fryseren og har skapene fulle av tacotinger, indiske glass, hermetiske tomater, ris, pasta, osv, så går det fort å komponere en spennende middag. Ferdiglaget i fryseren blir litt "restemat" etter min smak, så jeg tror ikke det er noen vits i det hos oss. Du kan jo kanskje bake ut noen pizzabunner og fryse, så er det bare å legge på fyll og hive i ovnen :)

Har bakt dobbel porsjon av gulrotkake, og delt i to. Har fryst de to delene, så er det bare å tine en i gangen og ta på glasur nok til 1 kake. Bakte også 1-2-3 boller. De er faktisk kjempegode! Hadde jeg hatt mer tolmodighet på kjøkkenet skulle jeg lagd kanelsnurrer. Det er en av mine favoritter iallfall :)

Skrevet

Du har egentlig rett i det at frysermat blir litt resteaktig når du sier det ;p Og jeg er veeeeldig lite glad i restemat. Kanskje jeg skal satse på bakst som jeg kan putte i fryseren, også heller kjøpe inn halve lageret til Toro og putte i skap og skuffer ;p

Jeg gidder sjelden å lage middager som tar lang tid å lage på hverdagene bare sånn det er nå, så jeg har sikkert ikke noe mer energi til å gjøre det når babyen er her. Satser på at det er frossenmat-salg etterhvert, så kan jeg hamstre inn litt fiskegratenger og sånt ihvertfall.

Jeg har ikke prøvd å fryse ned middagsmat før, så jeg veit ikke hvordan resultatet blir, men jeg kan jo prøve og se om jeg får det til å smake okei før jeg avblåser hele kokkeaksjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...