Elsie84 Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Gutten vår på 7mnd våkner ca hver time til hver andre time hele natten.. jeg går inn og putter i smokken og det fungerer i ca 80% av gangene.. men jeg er sååå lei av å stå opp så mange ganger i løpet av natten!! hva skal jeg gjøre for å få en slutt på dette? han sover på eget rom, sovner av seg selv på kvelden ca kl 7, spiser mye fast føde på dagen, blir også tilbudt vann på natten og drikker litt, har som regel fin temperatur på kroppen og på soverommet, skjønner ikke hva som gjør at han våkner så ofte? noen ganger roer han seg ikke av smokk, da får han mat eller at jeg tar han opp.. for da eskalerer det til hylskriking... men dette er ikke på langt nær det som er problemet.. det er at jeg må opp hundre ganger å gi den smokken.. går det ann å gjøre noe med dette? er sååå trøtt! og i tilegg er han en morgenfugel hehe
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Kanskje du må venne ham av med smokken? Evt lære ham å putte den inn selv? Hørt om folk som har flere smokker liggende i senga slik at det alltid er en i nærheten Det høres vel kanskje ut som at han våkner av at han ikke finner smokken hvertfall.. Men jeg er kanskje ikke den rette å spørre,snuppa her bruker ikke smokk,ville aldri ha det!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Det er liksom sånn å ha barn har jeg funnet ut.... Noen sover godt og andre ikke. Hos oss har det hjulpet på å legge en eller to ekstra smokker i senga, da finner han som oftest en selv:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Har det alltid vært sånn? Gutten her i huset har aldri vært særlig flink til å sove, men det har vært mye verre i perioder før tannfrembrudd (har ofte vart en måneds tid hver gang). Da har han våknet ekstremt mange ganger.
M@msen Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Putter han sutten i munnen selv??? Da kan det være en ide og ha sånn suttesnor festet i pysjen, da fant min gutt sutten selv etterhvert... i begynnelsen gikk jeg bare inn og så, du har sutten ved pysjen viste han også puttet han den inn selv, etter 1 uke gikk dette av seg selv... LYKKE til;)
jussisuss Skrevet 5. september 2010 #6 Skrevet 5. september 2010 Du skriver ikke noe om han har vært sånn hele tiden, eller han har blitt sånn nå... Kan være tennene som gjør han urolig... Min lille var hvertfall veldig urolig om natten ei stund før de kom... Hva skjer hvis du ikke går inn til han da??? Hvis du er trygg på at han er tørr, mett og frisk, så kan de faktisk sutre litt når de er så gammle.. De lærer til slutt at de må finne søvnen selv når mamma ikke kommer ved det minste knyst. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå