Sunniv@ Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Er en evig navnediskusjon her i huset. Han liker ingen av navneforslagene mine. Noen av dem er helt grei, men ikke bra nok... Blir sprø av det... :-/ Nå har han endelig kommet med et navneforslag, men jeg er skeptisk. Han synes Savannah er et tøft jentenavn. Jeg synes det er litt for spesielt, siden det er et stedsnavn. Vet at mange kjendiser kaller barna sine for steder, men har ikke så lyst å følge den trenden... Samtidig tror jeg ikke det er så mange her i Norge som heter det. Det er jo et fint nav, men som sagt litt for spesielt. Hva synes dere?
Ziz Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Savannah: 47 kvinner som heter det i Norge. Savanna : 7 kvinner som heter det i Norge. Jeg er litt usikker på hva jeg synes faktisk. Jeg liker litt spesielle navn jeg da, og synes ikke navnet er så ille, men jeg ville ha sett det an til hun kom ut, for jeg synes det er et navn som må "passe" frøkna om du forstår Når jeg tenker meg om, så synes jeg egentlig det er et fint navn Bare litt uvant
Sunniv@ Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 Ja jeg er enig at vi må vente til vi ser jenta. Vi satt igjen med to navneforslag til storesøster, og begge var enig om det samme navnet da hun ble født. Var ingen tvil. Savannah føles litt rart, men samtidig begynner jeg å like det mer og mer. Er veldig usikker. Får legge det på vent til hun er født. Men må ha mer enn det ene navnet å velge mellom. Problemet er at han har sett seg blind på det... Vi er på to helt forskjellige planeter når det gjelder navn. Jeg liker gode, gamle norske navn som Sunniva, Ingrid, Astrid, Mathilde, Nora, Alva, Solveig osv... Ikke vanskelig å skjønne da at jeg ikke er HELT med på Savannah....
Ziz Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Jeg ser den altså Synes forøvrig at annethvert pikebarn heter Nora eller Mathilde nå om dagen. Kjempefine navn, men veldig mye brukt nå. Alva er helt nyyyyydelig Liker de andre navnene du ramset opp også
Sunniv@ Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 Sunniva er favoritten min. Derfor jeg bruker det som nick. Men Alva kommer på en god andreplass. Er det jeg prøver å få gjennom, siden jeg vet han ikke liker Sunniva noe særlig.
Ziz Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Aha...-trodde kanskje dere hadde en fra før som het Sunniva, eller at du het det Det synes jeg er et vakkert navn og
Ella78 m/ A&M Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Jeg syns Savannah er fint, jeg. Jeg kunne nok ha gått med på det, tror jeg. Denne gangen er det mannen min som skal bestemme navn hos oss, siden jeg bestemte forrige gang. Dvs, jeg har selvfølgelig vetorett, og kommer ikke til å gå med på noe jeg ikke er fornøyd med, men skal bruke litt tid på å bli vant til forslagene han kommer med. Foreløpig vet vi ikke om det er jente eller gutt der inne, så vi får se... :-) Lykke til med navnevalget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå