trollemor86 Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Hadde besøk av helsesøser for et par uker siden, å hun anbefalte at vi ikke startet med noen som helst form for fast føde før mini var bikket 6 mnd. Når han blir 5,5 mnd, begynner jeg å jobbe en dag i uken slik at pappa får brukt opp sine 10 uker! Da ønsker jeg egentlig at han skal være oppe i en hel porsjon grøt pr. dag. Vil passe ganske fint med amming før og etter jobb, så kan pappa gi et måltid grøt å gjerne en flaske med pumpet melk itillegg. Jeg ser vertfall for meg at det vil være enklere enn å måtte stresse med flere flasker melk hver gang pappa skal ha ham, og med denne ordningen greier jeg meg gjerne gjennom en arbeidsdag uten å pumpe også.. Det jeg da egentlig lurer på er hvor lang tid det tok før deres små var oppe i en full porsjon? Når bør jeg begynne med tilvenning for at han skal være klar ved 5,5 mnd?
Sweet Amber Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Når min glupske gutt som nå er tre skulle få grøt var han helt vill etter det etter første gangen. Det gikk bare noen få dager før vi var oppe i full posjon. Nå er jo unger forskjellige og kanhende andres unger er vanskeligere å be, men min bare gapte og gliste i hvertfall. Null problem. Kanskje beregne et par uker da, så bør det gå fint.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Snuppa her har alltid vært veldig småspist,og hun har aldri spist en full porsjon grøt. Da tenker jeg på en full porsjon som det som står beskrevet på siden av grøtpakkene. Men hun har heller aldri likt grøt noe særlig da,tok egentlig et par måneder fra vi begynte med en liten teskje til hun spiste det jeg vil kalle et fullt måltid. Har hørt om andre babyer igjen som er oppi full porsjon på en uke. Det beste er vel å gradvis øke mengden over et par uker til man er oppe i full porsjon. Har hørt at dersom man går frem for fort kan de små få mageknip..
Nikki 75 Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 Det tok litt tid før han ble vant til å spise (pga konsistensen), men han var oppe i full porsjon etter bare noen dager. Nå spiser han litt mer enn én porsjon pr gang, han er 5 måneder. Så det er nok veldig individuelt.
Guttemamma x 3 Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Tror det er veldig forskjellig. Eldstemann var oppe i full porsjon etter 2-3 dager, yngstemann her har fått grøt i 2 mnd. nå, men er fortsatt ikke oppe i full porsjon......
trollemor86 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2010 Takk for alle svar!! Da tror jeg vi begynner forsiktig med litt grøt 2-3 uker før jeg begynner å jobbe! Er jo ikke krise om han ikke spiser full porsjon, bare mye enklere for meg som slipper å styre med så mye pumping!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå