Gå til innhold

Hvilken type leker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 mnd trenger noen nye leker, men jeg er usikker på hva som er mest fornuftig å kjøpe. Hun liker helt tydelig ting med lyd i, best når hun selv kan lage lyden. :-)

Jeg vil gjerne at leken(e) skal være fornuftige og ha en funksjon (utviklingsmessig) og gjerne vare ei stund.

Hva kjøper jeg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har tips til meg?

Skrevet

Nå er gutten vår 9 mnd og jeg kan si litt om hvilke leker han synes er artige nå for tiden. De begynner jo å like leker som har en 'funksjon' etter hvert. Han har begynt å forstå den boksen med hull og klosser som skal inn i de forskjellige hullene. Sånn pinne med ringer som skal legges oppå hverandre begynner også å bli populært. Koppesett, dvs 4 kopper som passer oppi hverandre kan oppholde han lenge av gangen. Ball og gåvogn anbefaler jeg også. Bøker har han alltid likt. Det er bare å ta en tur i butikken og se etter leker som er merket med 9m+.

Men det er aller mest populært for tiden er å krabbe rundt og åpne alle skap og skuffer og dra innholdet ut over gulvet...

Skrevet

Takk for svar. :-)

Jenta mi krabber ikke enda, men kommer seg rundt på eget vis. Og allerede har vi merket interessen for de nederste skuffene på kjøkkenet, ja

Skrevet

Aktivitetsbrett md knapper, luker og noe å snurre rundt. En telefon med knapper, yder etc. Klosser som du kan bygge opp og babyen rive ned, bøker med bilder av feks dyr (dyrelyder). Vi er medlem av go-boken og gar fått mange spennende og gode bøker der som er tilpasset abyens alder. Snuppa vår er også 7 mnd. og dette er noen av lekene hun liker best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...