Frøken B ღღ Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jenta på 7 mnd trenger noen nye leker, men jeg er usikker på hva som er mest fornuftig å kjøpe. Hun liker helt tydelig ting med lyd i, best når hun selv kan lage lyden. :-) Jeg vil gjerne at leken(e) skal være fornuftige og ha en funksjon (utviklingsmessig) og gjerne vare ei stund. Hva kjøper jeg da?
Frøken B ღღ Skrevet 4. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 4. september 2010 Ingen som har tips til meg?
abella Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Nå er gutten vår 9 mnd og jeg kan si litt om hvilke leker han synes er artige nå for tiden. De begynner jo å like leker som har en 'funksjon' etter hvert. Han har begynt å forstå den boksen med hull og klosser som skal inn i de forskjellige hullene. Sånn pinne med ringer som skal legges oppå hverandre begynner også å bli populært. Koppesett, dvs 4 kopper som passer oppi hverandre kan oppholde han lenge av gangen. Ball og gåvogn anbefaler jeg også. Bøker har han alltid likt. Det er bare å ta en tur i butikken og se etter leker som er merket med 9m+. Men det er aller mest populært for tiden er å krabbe rundt og åpne alle skap og skuffer og dra innholdet ut over gulvet...
Frøken B ღღ Skrevet 4. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2010 Takk for svar. :-) Jenta mi krabber ikke enda, men kommer seg rundt på eget vis. Og allerede har vi merket interessen for de nederste skuffene på kjøkkenet, ja
Gry70 Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Aktivitetsbrett md knapper, luker og noe å snurre rundt. En telefon med knapper, yder etc. Klosser som du kan bygge opp og babyen rive ned, bøker med bilder av feks dyr (dyrelyder). Vi er medlem av go-boken og gar fått mange spennende og gode bøker der som er tilpasset abyens alder. Snuppa vår er også 7 mnd. og dette er noen av lekene hun liker best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå