Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allright,hvordan gjør dere dette? En turbo som skal sitte rolig hos frisøren...Eller må jeg ta saksen i egne hender?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har vært hos frisøren to ganger med tassen. Første gang var han 11 mnd og satt helt rolig :) ANdre gang nå når han var litt over 13 mnd... og da satt han ikke så rolig :) Hehe :) Men frisøren var flink og klippet raskt, så det ble bra resultat likevel :) Han snudde jo litt på hodet , men frisøren "fulgte bare etter" :) hehe

Skrevet

Vi har rett og slett tatt saken (saksen*s*) i egne hender:) Blir ikke akkurat en mesterklipp, men genialt å stusse litt mens de sitter i badekaret. Da er det bare å skylle ungen etterpå.

Tror ikke frisør hadde vært noe for frøkna mi enda, ettersom hun aldri i verden hadde vært rolig:)

Skrevet

Jeg klipper selv mens hun sitter i badekaret... Enklere å klippe når håret er vått syns jeg.

Tviler på at noen hadde ansatt meg som en frisør basert på hvordan hun avogtil ser ut på håret :D

Skrevet

Takk,jenter. Håret begynner å bli langt og jeg er en elendig frisør! Lurer på hvordan jeg skal klare å klippe en guttesveis :-)

Skrevet

Vi drar til frisøren og tar 20mm maskin da er det ikke så farlig at de ikke sitter helt stille. og 20mm passerbra og da holder det 4-5mnd før man må klippe på ny.

Skrevet

Her bruker vi maskin! Har egen maskin, og med to gutter i hus sparer vi en god del på det...

Skrevet

Stakkars gutten vår kommer seg nok ikke til frisøren på mange år ennå...;)

Jeg klipper selv, er ingen frisør men så lenge poden sitter i ro og saksa er god så blir det greit nok, med omtrent lik lengde på hele nodet, så pynter jeg rundt øra, luggen og bak til slutt... Jeg bruker å ha han sittende i stolen sin, gjerne med en leke (helst noe nytt/ noe han kan studere litt) eller kjeks, så klipper jeg i vei:)

Men skal prøve tipset om badekar neste gang- blir mindre (hår)søl :D

Skrevet

Vi gjør det også hjemme foreløpig. For lite hår til at jeg synes det er verdt å bruke penger på det. Men klipp er likevel helt nødvendig.

Hos oss er vi helt nødt til å være to når det gjøres. Dessuten må timingen være perfekt. Så det gjelder å spotte det riktige tidspunktet. Ha pappaen i beredskap klar til å underholde og fore med tørre havrefras. (Kjeks- og potetgullerstattning.) Jenta mi synes det er utrolig kjedelig å sitte stille når hun blir bedt om det. Så en ting er hvordan hun blir seende ut, men er vi ikke to er ejg redd det går på sikkerheten løs. Det er skummelt med saks så nærme øyne og ører.

Skrevet

Her i huset går verken mor eller far til frisør, så dei 3 gangane småtten har blitt klipt har eg gjort det sjølv. 2gongar med saks og 1gong med maskin (kun for å teste). Likte i grunnen best resultatet med saks, då eg ikkje var så nøye på det med maskin. Men småtten diggar maskina, så spørst kva det blir nestegong...

Tips: sett ungen til bords og server noko den likar. Då sit i allefall småtten i ro;) Pannekaker funkar fint:)

Skrevet

Vi tar frem saksen og (skam)klipper han selv foreløpig. er heldig, han har masse krøller så ingen merker at det er skeivt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...