dincene Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Har lest at den kan hjelpe å bli gravid eller å regulere syklusen. Men så er det dette spørsmålet hvordan skal man slutte med det når man finner ut at man er gravid? Har nemlig lest at hvis man slutter brått kan miste barnet tidlig. Men så kom jeg over denne sida hvor hun legen fortellen at man kan godt bruke wild yam kremen under hele svangerskapet: http://www.futhark.no/Barnloshet.aspx Hva har dere gjort som har brukt Wild Yam piller?
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Kan jeg spør hvor lenge dere har prøvd osv? litt om deg. har nemlig fått påvist for mye progresteron selv, og da skal man IKKE TA DETTE, wild yam inneholder "naturlig progresteron.
dincene Skrevet 4. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2010 Har prøvd siden juni. Har ikke brukt noen piller men syklusen har ikke vært noe å stole på. Så etter har lest litt og snakket med akupunkturdama mi har kjøpt både damiana og wild yam. Tar en del andre vitaminer som jeg ble anbefalt på grunn av endometriose. Tror at mensen kommer når som helst og hadde i grunnen tenkt å prøve med disse to og se hvordan det går.
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 ok da kan d jo bli noe annet for deg å ta wy. det skal tas etter EL (dag 2) og ca en uke frem. såvidt jeg har forstått! lykke til
LC87 Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Hei. Jeg har nå gått på WY krem i 3 uker. Da har jeg brukt den 2 ganger om dagen. Ble anbefalt denne dosen fram til jeg har fått en ca normal syklus. Nå har jeg 1 ukes opphold, og skal begynne med kremen igjen på mandag. Skal visst holde på sånn i par mnd tid, eller fram til jeg blir gravid. Så når ting begynner å stabilisere seg, skal jeg bare ta den 1 gang om dagen. For 2 uker siden begynte jeg å få brunt utflod ved wc-besøk, varte i 4 dager ca. Nå som jeg har et opphold med progesteron, er det jo et tegn til kroppen at jeg skal få mensen. Nok en gang har jeg fått brunt utflod (unskyld ekle detaljer), men denne gangen er det mer, og kommer i truseinnlegg også. Vet ikke hvor lenge det kommer til å vare. Er ganske frustrert, men i følge hun som selger denne kremen, og akupunktøren min, er dette fremgang, og det ser ut som ting begynner å stabilisere seg. Blir jeg gravid, skal jeg visstnok bruke kremen i 4 mnd, slik at vi vet at spiren har slått seg til ro. Hmm... Må undersøke ang det med EL, hvis det er så at jeg ikke får det ved å bruke kremen i 3 uker, og opphold på 1 uke... hmm... Men de har ikke sagt noe om at man ikke får EL mens man går på den.
dincene Skrevet 5. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2010 Jeg lurer litt på om den kremen er ikke såå "farlig" som tablettene Siden man kan ta under graviditeten.
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 5. september 2010 #7 Skrevet 5. september 2010 http://www.sisterzeus.com/infergen.html her står d masse bra og noe om wild yam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå