*betty*spaghetti* Skrevet 4. september 2010 #26 Skrevet 4. september 2010 Ja det har vi, men tro meg det har jeg lært av Jeg bærte alltid rundt på barnet før... det ble ikke noe koselig etterhvert da man faktisk ikke kunne gjøre noe annet enn og bære på det! Men alle får gjøre som en selv vil.
Chupa chups Skrevet 4. september 2010 #27 Skrevet 4. september 2010 Enig, karamb9, det er flere faktorer som spiller inn. Hos meg var det mitt overveldende behov for å ha babyen inntil meg hele tiden, for det var bare da jeg kunne slappe av og føle at han var trygg. Jeg sier ikke at det er det eneste rette, men for meg var bæretøy en velsignelse MEN det virker som at mange ikke VET at de kan bære babyen sin mye mer enn Babybjørn anbefaler, så lenge man ikke bruker Babybjørn! Og dét er synd, for jeg har mange ganger hørt venninner som klager sin nød fordi de får så vondt i armene av å bære på babyen sin eller har en baby som gråter hver gang de legger den i vogna, eller syns at Babybjørnen er ukomfortabel (ikke minst for babyen som henger etter skrittet). Da slår det meg at folk generelt vet for lite om bæretøy og dets muligheter.
thricane Skrevet 4. september 2010 #29 Skrevet 4. september 2010 jeg har motsatt erfaring jeg da. jenta her trivdes best med nærkontakt, så jeg har brukt sjalet mye.
Nå da? Skrevet 4. september 2010 #30 Skrevet 4. september 2010 Til dere som ikke liker BabyBjørn...dere vet at det har kommet en ny utgave??
Nå da? Skrevet 4. september 2010 #31 Skrevet 4. september 2010 ...og en annen ting.... Hva gjør dere som bærer mye når de skal i barnehage? Da må de vel ligge i vogna? Da ville jeg tro at det er bedre om de er vant til å ligge der fra de er helt små? Sier ikke at de ikke skal bæres, men det trenger vel ikke være enten eller?
labine Skrevet 4. september 2010 #32 Skrevet 4. september 2010 jeg har tre unger og syns det var mer praktisk med tanke på de to eldste når jeg hadde minste på ryggen i stedet for i vogn....mye lettere å løpe etter dem på steder hvor det er vanskelig å ha med vogn....nå har jeg aldri bært mye på magen da....
meg & to små vampyrer Skrevet 4. september 2010 #33 Skrevet 4. september 2010 Vi har båret mye, men det er jo ikke enten eller her heller! Vi har båret når det har passet, noen ganger er vogn sabla upraktisk. Og trillet når det har passet. Begge deler er ganske smart i ulike typer situasjoner.
Ugl@ Skrevet 4. september 2010 #34 Skrevet 4. september 2010 Bæring er ikke alltid like praktisk alle steder og til alt, jeg bar selv veldig mye og har had både sjal, ringslynge, og ergo, men vogna ble også mye brukt. Bar mye hjemme, på kjøpesenter, hvis vi skulle gå en liten tur i terrenget en dag med plussgrader osv. Men når det var regnvær, vind, kulde, skulle handle osv, da var vogna god å ha. Så nei, for oss i kulda så er ikke bæring noe som erstatter vogna på noen måte, men er et praktisk og kjekt tilskudd. Særlig ikke hvis man ikke har bil eller ikke har lappen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. september 2010 #35 Skrevet 4. september 2010 Den metoden man selv har valgt er selvfølgelig det beste, noe annet kan da umulig være bra eller? Det er vel både fordeler og ulemper med begge deler. Jenta vår var veldig avhengig av kroppskontakt den første tiden, hun måtte bæres hele tiden innendørs. Ungene sier nå stort sett ifra selv om de vil ha kroppskontakt og nærhet. Hun her gråt hvis hun ikke fikk ligge inntil meg eller pappan de første par månedene. Men hvis vi trillet tur ute så sov hun kjempegodt i vogna si. Når det er vinter syns jeg også at vogn er mer praktisk hvis vi skal ut på tur. Det er mer ly i vogna. For meg er det helt naturlig å bruke vogn når vi skal ut på tur. Og hvis vi skal på butikken kan jeg handle mye mer med vogn. Man får plassert mye varer under vogna.
husmus &2 Skrevet 4. september 2010 #36 Skrevet 4. september 2010 Bæring er et helvete og jeg ser ikke helt hvem et er behagelig for. Hun snøfter og gråter fordi hun svetter og nesa renner, hodet flyr alle veier når jeg bøyer meg hit og dit og opp og ned. Levere i barnehage med en hekta fast på deg er søren ikke lett. Kanskje når de er eldre men ikke når de er nyfødte. Jeg angrer på at jeg kjøpte baby bjørnen, ti ganger ENKLERE enn andre bæreinretninger, men neida, Manduca skulle en ha. Drittsele.
husmus &2 Skrevet 4. september 2010 #37 Skrevet 4. september 2010 Kjipt at du har vondt i ryggen abella, men det har ingenting med om bæring er bra eller ikke. Med riktig bæretøy for bæreren som i tillegg er ergonomisk formet for barnet, er det på ingen måte ubehagelig for ryggen å bære. Jo, det er det. Jeg sliter også med ryggen og Manducaen som er så fantastisk er ikke så fantastisk på min rygg. Det er vel kanskje lett å si for folk som ikke har eller har hatt ryggproblemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå