Gå til innhold

Svangerskasdiabetes- lyst på godter:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er under oppfølging for svangerskapsdiabetes, og har holdt meg unna alt med høyt sukkerinnhold i 1,5 mnd nå. Har hatt fine verdier til nå og håper det fortsetter:) Nå har jeg en enorm sukkerhunger og lyst på sjokolade, smågodter, kake... Er klar for å spise hva som helst... men har ikke samvittighet til det pga bittelille i magen. HÅPER JEG IKKE SPREKKER.

Noen andre her inne med svangerskapsdiabetes? Klarer dere å holde dere unna søtt?

Vet dere evt hvordan det påvirker bittelille om blodsukkerverdiene er høye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du spise mango? Det er jo veldig godt og søtt hvis den er moden (den du kjøper i butikken må stort sett ligge på benken et par dager, til den blir litt myk) og siden den er så søt tar den jo knekken på søtsuget :)

Skrevet

Jeg klarer ikke å holde meg unna dessverre...

Hovedproblemet er jo at barnet vokser mer enn normalt, altså spesielt rundt magen. Såvidt jeg har blitt forklart så går det bra å skeie ut innimellom, bare det ikke blir konstant forhøyning av blodsukkeret.

Skrevet

jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes for 2 uker siden, å må nå gå på insulin sprøyter for å holde blodsukkeret nede. det blir veeldig lite av søtsaker her i hus jah, men prøver kose meg med maten i stede for snop. har feks funnet ut at taco kan jeg spise mye av uten at blodsukkeret blir høyt, å knekkebrød med brunost er en favoritt for tiden. ellers blir det litt pepsi max her på lørdagskvelden, og popcorn. angående det meg frukt så er jo dette en del druesukker, å påvirker endel. lykke til, stå på!

Skrevet

Har du svangerskapsdiabetes, "fødeklar"? Sist jeg var på ultralyd var "den lille" ca 10 % over gj.snittet (mage og hode målt). Det var vistnok ikke mye. Kjenner jeg tenker på det mye og det har vært lett å motivere seg med tanke på kostholdet til nå. I kveld er jeg skikkelig godtesyk, og det er like før jeg går løs på en is som frister i fryseren... Har ikke termin før 21 oktober og det føles som en evighet til. Er i en tung og lei periode nå, vondt bekken og rygg, må holde meg i ro pga litt for høyt blodtrykk. Det er nok med på suget etter slikkeri:)

Skrevet

Jeg hadde insulinresistens før jeg ble gravid, så jeg har hatt svangerskapsdiabetes nesten fra begynnelsen. Den siste uka har jeg også vært innlagt med svangerskapsforgiftning...

Gutten vi venter ble målt til +20% på ul i forrige uke, og jeg har ikke vært veldig flink med kosten. Men har gått på insulin de siste 3 mnd da, så holder det jo i sjakk på den måten.

Hvis du klarer å være flink mesteparten av tida, så tror jeg nok du kan unne deg litt is eller godis en dag i uka ;)

Har forøvrig 2 uker igjen til termin, men skal settes igang om ei uke pga diabetesen. Hvordan er det der du skal føde? Her går ingen over termin med svangerskapsdiabetes ihvertfall :)

Skrevet

Vet ikke noe sikkert om fødselen enda. Får vite det neste gang jeg skal til samtale på kvinneklinikken. Mulig jeg ikke før føde på lokalsykehuset, både pga høyt blodttrykk (tar blodtrykksmedesin) og svangerskapsdiabetes. Vil i hvert fall være der det er tryggest å føde.

Håper jeg slipper insulin, men det er kanskje det beste for barnet om jeg ikke klarer å å holde verdiene på et normalt nivå.

Hvordan fikk du påvist svangerskapsforgiftning? Jeg har selv vært innlagt på sykehus til observasjon pga premature rier. Ingen fødsel på gang heldigvis, legen hadde misstanke om savngerskapsforgiftning da, men hadde det visst ikke:)

Skrevet

Sånne nutrilett barer er gode når søthungeren blir for stor!

Jeg har ikke påvist svangerskapdiabetes, men hadde sukker i urinen mot slutten sist jeg var gravid, og har prøvd å passe på denne gangen.

Har unnet meg litt kos innimellom, for av og til så må man jo bare;)

Skrevet

Høyt blodtrykk og protein i urin var det de fanget opp her. gikk fra blodtrykk på 120/80 til 140/100 på ei uke.

Du har flaks som ikke har forgiftnign, er drepende kjedelig å ligge på sykehus de siste ukene...

Skjønner godt du vil være der det er tryggest ja! :)

Skrevet

Jeg har Svangerskapdiabetes. Det hadde jeg sist graviditete også. Men sist var jeg ikke noe flink med å passe på hva jeg dytta i meg. (Da fikk jeg påvist Sv.diabetesen seint). Denne gangen fikk jeg vite tidlig pga glukosetesting og ga utslag. Har vært flinkere denne gangen, men har skeia ut innimellom. Særlig i sommer med is og andre ting. Men heldigvis har det gått bra og babyen i magen ligger omtrent på gjennomsnittet.

(Er i uke 33 nå). Men blodsukkeret stiger når jeg får i meg noe søtt. Så jeg må være forsiktig. Håper å slippe innsulin nå på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...