pifi med tre nurk Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Jeg har i dette svangerskapet opplevd å få kramper helt øverst i lårene når jeg ggår. det skjer heldigvis ikke heletiden, men er forferdelig vondt og ubehagelig... må stoppe helt og bare vente på at det skal gå over.. jeg er 35+ 6 i dag... har hatt det sånn en god stund... noen andre?
Kialin Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har noe liknende, sammentrekning i lysken (fikk bare på venstre side tidligere, men nå har jeg jammen problemer med høyre side også). Føles som om beinet ikke vil bære vekten min. Utrolig smertefullt, og må bare stoppe opp og kroke meg sammen og vente til det går over (alt fra 2 sek til 10 min). Det kommer når jeg går, ikke av plutselige/brå bevegelser. Fikk vite av legen at det kunne være bekkenplager som strålte ut i lysken evt at det er nerver som ligger i klem pga at snuppa ligger dypt i bekkenet. Personlig tror jeg mest på det første ettersom snuppa ikke har hatt vett til å legge seg med hodet ned ennå.
Mina82 Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Oj det er flere av oss jo.. Jeg er 39+2 Jeg har hatt det sånn i en 4 uker nå, plutselig krampe øverst i låret/lysken og det er såå smertefult at jeg bare må stoppe opp med det jeg gjør og holde meg fast til det nærmeste for å ikke falle sammen for det svikter liksom i beinet når krampa setter inn.Har kun hatt det i venstre, nå har jeg det bare i høyre. Har spurt JM om dette og hun sa det var vanlig å få krampe fordi babyens hode trykker mot nerver i bekkenet.(hodet er festet) Jeg spurte min mor også om dette og hun sa at da hun gikk gravid med meg og mine søsken var dette veldig plagsomt men vanlig greie for henne og smertefult men ikke farlig, hun skjønte hva som skjedde hver gang jeg "krympet" meg sammen og holdt meg fast i det nærmeste...er vondt det der, men ikke for å være slem, det er første gang jeg hører om andre gravide som har det, litt betrygget at det ikke bare er meg. Jeg har det fortsatt slik og det er kun 1 uke til termin. 1 ting har hjulpet litt når det begynner: uansett hvor ille det er har jeg startet på en "tøyeøvelse" , altså tøyd lysken/låret og da har varighet av krampen blitt betraktelig mindre i tid, at smerten varer kortere liksom.
pifi med tre nurk Skrevet 4. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2010 Litt "godt" å lese at det er flere som opplever det samme... på jobben lo de bare av meg i begynnelsen, og ingen andre hadde opplevd noe sånt... men det er som dere sier, det virker som beina skal svikte under meg og jeg må ta tak i det som står nærmest for å holde meg fast... det er nok riktig at det har noe med måten babyen ligger å gjøre, i mitt tilfelle i hvertfall..han har ligget med hodet ned siden uke 26 ca og jordmor sa på siste jkontroll at han ligger og stanger med bekkenbunnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå