Gå til innhold

Ligge på magen?

juliea med pike 07.03.11 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke skadelig for fosteret. Du kommer til å føle at det er ubehagelig før fosteret tar skade.

Jeg er 19 + 1 i dag og tror jeg hadde min siste ligge på magen natt i natt. Det begynner å gjøre vondt så da blir det sideleie i stedet. Sover ikke like godt, men det kommer jeg jo uansett ikke til å gjøre i månedene som kommer heller.

Sier det samme som de over, det er ikke farlig:) Den lille kommer nok til å si fra til deg når det ikke er behagelig for den mer.....

Selv er jeg 20+2 og mulig dette er min siste helg på maven:))) Npe som jeg ser på med skrekk og gru, pleier å ligge på maven når jeg skal sovne.....hehe

Klem

åå Så bra det ikker er farli da, uff kjedelig da, da er det over på siden, håper dere får sove supert forde!

Men nå fikk jeg et nytt sp ble litt engstelig er det farlig å ligge på ryggen? Pga en blodåre?

klemmer og takker for svar <3

Annonse

Tror vi kan ligge på alle mulige måter så lenge det ikke er ubehagelig! Jeg kan ikke ligge rett på magen lenger (uke 26 +5) men jeg ligger noe vridd over på siden. Fungerer godt det!

Har aldri hørt om noen som har ligget ihjel ungene sine inne i magen...

Nei, det er ikke farlig. Så lenge du føler at det er komfortabelt så skal du bare gjør det.

Jeg gjorde det selv til jeg var omtrent 7 mnd vei. Nå er jeg 23+5 og sover fortsatt på magen. Kjenner at det trykker litt, men har prøvd å skaffe meg litt info om dette kan være skadelig på noen måte og det er det tydeligvis ikke.

Det er som regel bare kraftige slag mot magen som kan være skadelig for fosteret, når det kommer til trykk på magen.

Hei. Titter innom fra 3. trimester - jeg våkner fortsatt innimellom på magen om natten. Klarer ikke sovne på magen naturligvis.. Er i uke 38 nå. :-) Så lenge det ikke er vondt så er det bare å ligge som du selv vil. :-) Synes også det var ubehagelig tidlig i svangerskapet og var redd for at det var farlig for babyen. Men nå angrer jeg på at jeg ikke lå lenger på magen utover i svangerskapet. Nå er det nedtelling til man KAN ligge på magen igjen. Så nyt det så lenge dere kan. For på slutten så er det best å ligge på ene siden, og det er ikke bare-bare å snu seg over på den andre siden:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...