Gå til innhold

Snuppa har aldri snudd seg fra mage til rygg..er 9 mnd nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig?

Hun begynte å åle seg frem 3,5 mnd gammel,rullet fra rygg til mage 4 mnd,krabbet ved 7 mnd og reiste seg opp 7,5 mnd. Nå er hun høyt og lavt:)

Men hun har altså aldri rullet fra mage til rygg. Ikke bevisst hvertfall,hun har vippet over et par ganger,men da har hun begynt å grine fordi hun skvetter sånn til.

Hs sa at det ville komme etterhvert,men jeg vet ikke jeg altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke gjør noenting:-) Uansett... hvordan skulle du fått henne til å gjøre det nå?

Skrevet

Nei jeg får henne ikke til å gjøre det nå da..

Lurte bare på om det var vanlig at de ikke gjør det? At det ikke er et "problem" at de ikke gjør deg?

Alt man skal bekymre seg for :)

Skrevet

Det har jeg aldri sett gutten min gjøre heller, han er 20 mnd nå. Han hatet å ligge på rygg når han var baby, så det var nok derfor han aldri gjorde det da. Han har ikke noe stort behov for å gjøre det nå heller tror jeg: -)

Men han er helt normalt motorisk utviklet for det.

Skrevet

jenta mi er 7 og en halv mnd snart å har enda ikke rullet fra rygg til mage.... så jeg begynner å bli litt små stressa kan du si ikke klarer hun å komme opp i krabbe stilling om jeg legger henne på magen..ligger bare på ryggen å kuler'n så vi er i gang med fysio nå.

tror ikke du trenger å bekymre deg hun kommer seg rundt å virker til å være en frisk å aktiv liten jente :)

Skrevet

IKKE STRESS noen av dere med dette!

Vår eldste jente rullet ikke fra rygg til mage før hun var ca 10 mnd. Jeg var kjempenervøs pga dette, men alt var normalt.

Hun har vært "sen" med nesten alt hun skulle lære, men når hun først gjorde det så var hun kjempeflink.

Når hun begynte å g,å så det ut som om hun aldri hadde gjort noe annet :)

Skrevet

Min er over 9 mnd og kan heller ikke å rulle fra mage til rygg. Godt å se at det er flere... Ellers er han normalt utviklet, åler i full fart og reiser seg ved møblene.

Skrevet

Godt å se at det er flere!

Ellers er hun jo veldig aktiv,er bare denne rullingen fra mage til rygg. Hadde vel ikke tenkt så mye over det hadde det ikke vært for at hs har sagt at det kommer etterhvert. Hva skal motivasjonen hennes for å rulle fra mage til rygg være nå liksom? Hun kommer seg jo frem akkurat der hun vil,og har gjort det lenge. Har gått å bekymret meg over om denne rullingen er viktig for videre motorisk utvikling eller noe.. Men da skal jeg slutte å tenke på det!

Godt man har dib :)

Skrevet

Dattera mi på 2 har aldri rullet, hun snudde seg kun over på magen.

På natta la hun seg over på magen og med tid og stunder såg jeg at hun vendte seg i søvne. Nå har hun alle rare liggestillinger:)

Men som sagt aldri fra mage til rygg når hun var på gulvet og lekte seg.

Kun under søvn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...