Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 På onsdag tok sykehuset noen blodpröver av meg for å sjekke infeksjonsstatus og ditten og datten i forbindelse med den allergiske reaksjonen på Trimetoprim. Da ble det oppdaget litt höye verdier av urinsyre, noe som i fölge gynekologen kunne komme av allergien, men det kunne også väre et tegn på sv.forgiftning. Derfor ville hun ha meg tilbake i dag, for nye pröver og en liten sjekk. Urinpröver og blodtrykk har värt helt perfekte hele svangerskapet. Så i morges kom jeg da inn til nye pröver, urinpröven var fin, og jeg ble lagt med ctg mens de ventet på labsvarene. De tok blodtrykket hvert kvarter, og det var nå 154/82 på det meste...litt rart at man kan ligge så fint an på alle pröver og så slår det seg plutselig helt vrangt. Blodprövene viste forhöyede leververdier, som jo i seg selv ikke er uvanlig sent i svangerskapet. Siden jeg fremdeles har litt klöe til tross for allergimedisin og flere dager siden avbrutt medisinering, mistenker de höye gallesyreverdier også. Men den pröven er sendt til Oslo og vi får ikke svar på den för mandag. Alt i alt gjorde dette at gynekologen vil sette meg i gang i morgen tidlig....hjeeeelp!! Det kom virkelig som et sjokk! Jeg föler meg egentlig ikke klar, og nå sitter jeg og snakker litt med baby i magen for å finne ut om vi i det hele tatt blir klare til i morgen hehe... Ctg'en viste litt rieaktivitet, noe jeg selv ikke kjenner. Men jeg har fölt på meg at det närmer seg de siste dagene, og når jeg ble undersökt nedentil (for förste gang i svangerskapet hehe), hadde jeg nesten tre cm åpning og en cm livmorhals. Så gynekologen ble kjempeglad, for da slipper jeg modning, hun kommer bare til å ta vannet mitt i förste omgang for å se om jeg klarer meg uten drypp. Det höres så vondt ut med den kroken oppi der....noen med erfaring? Så i hvert fall, i morgen blir vi foreldre! Hvis det da ikke drar så veldig ut i tid da hehe... Jeg går litt rundt meg selv og vet ikke helt hva jeg skal gjöre...har ordnet det meste til födebag'en, og stellebordet er under oppskruing (vaktmesteren må gjöre det og siden jeg har värt syk har det blitt utsatt heh)...stakkars vaktmester, overtid på en fredag...og i tillegg er han litt på tuppa fordi vi har fortalt hvorfor det haster sånn, og han tror jeg skal föde her og nå... Tips til hva som er lurt å tenke på nå mottas med store takk! (Jeg er litt redd nå!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå