Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Så var det tid for fødselshistorien da, for de som er interessert:) Det hele startet natt til fredag 27.08, våknet rundt halv 2 på natta med tak i mage og rygg. Har hatt mye falske rier i det siste så stod ikke opp før rundt 4 da jeg følte de hadde tatt seg opp litt. Inn på rieteller å ta tiden å kom med 10 min mellomrom. Bare å vente da.. Men økte liksom ikke mere på men de fortsatte. På morgenen i 7-8 tiden oppdaget jeg at slimproppen var gått. Ringte da til føden, hadde fått beskjed om det mtp beta-streptokokker, for å høre hva jeg skulle gjøre videre. Blr spurt ut om tidligere fødsel åssen den hadde vært etc, og forklarte som det var at var inne til sjekk å fikk første rie på undersøkelses benken å da hadde jeg alt gode 6 cm åpning. Smertefri åpningsfase mao. Men Emil var stjernekikker å satt fast i bekken så han kom litt tregt ut. JM ville helst ha en undersøkelse for å sjekke åssen det lå ann med åpning for hvis vannet gikk kunne dt gå fort mente hun siden åpningen var så stor uten smerter. Opp på føden med oss, og jada, 5-6 cm åpning med helt moderate å ikke grusomt vonde rier. Lagt inn. Ble sendt ut for å gå i gangene siden riene ble litt uregelmessige å dabbet av. Gikk vel rundt i 2 timer uten at noe skjedde, men fikk ikke reise hjem. Da foreslo JM at de kunne ta vannet å se om noe skjedde. Å det kan man jo trygt si!!! Få minutter etter vannet var tatt, kom riene som haglbyger nedover kroppen å var så intense at jeg knapt kunne stå på beina! Tenkte jeg ville inn i dusjen å se om varmtvannet ville ta toppen av riene som ved første fødsel, men det var bortkasta. hjalp ikke det hele tatt å jeg datt til slutt av stolen i dusjen av smerter! JM forberedte seg på å ta i mot baby i dusjen! Men på en merkelig måte fikk jeg fokusert å de fikk bært meg halvveis over i fødesenga. Konstante rier som aldri slapp taket. Fikk prøve lystgassen som var himmel på jord. Holdt på å spise hele maska! Den lukta litt sånn som de blokkene i urinalene, sånn toalett rens, men den redda dagen min:) Det meste ble tåkete etter å ha svelga maaaaange liter med gass, men husker et vagt øyeblikk jeg nynner på Wenche Myhre's: Jeg og du og vi to oppi det hele for JM begynner å hyle av latter"!. (Hatt den på hjernen i det siste, siden lillegutt spiller den om og om igjen på cd'en sin!) Plutselig trykketrang å igang med å presse. Presset kanskje i 10 min før lille Simen kom til oss i kule fart! Så fra vannet gikk på 5cm til Simen var ute gikk det rett under 1 time! Derfor skulle ikke vannet gå hjemme! Lille simen var en liten blå smurf og litt slapp med en gang men kviknet fort til når JM gav han et realt klask på baken! Apgar Scoren ble på 8. Han veide 4016g og var 52 lang! Prikk lik storebror! Nå er vi hjemme å koser oss. Det går i pupp, bleier og soving:) Helt perfekt! Simen kom 5 dager over UL termin, men på menstermin dagen. Akkurat som storebror;) Fødestøv deles ut i bøttevis ettersom jeg bare trengte litt for å få fødsel overstått;););) Lykke til alle sammen:)
likss *på overtid* Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer så masse! Napper til meg litt av det fødestøvet!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer så masse med lille Simen! Takk for fin fødselshistorie!!
Voyeur Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer med lillegutten, og kose dere masse videre.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer så mye Er 1 dag på overtid nå så snapper med meg det jeg kan av fødestøv Lykke til videre
2 boys & now pink Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Tar i mot bøtter med fødestøv! Igjen, gratulerer masse med lite knøtt, og kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå