Gå til innhold

Hvorfor i huleste har ikke folk som handler rådyre klær og vesker kvitering når de selger tingene sine på Finn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vanlig det. Jo mer man venner seg til å ha rådyre ting, jo mer driter man i penger og tings verdi, og da driter man også i hvor man gjør av kvitteringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste betaler tingene sine med kort så det kan man gjøre er å vise frem kontoutskrift (der man sladder det andre) for å vise at gjenstanden ikke er stjålet.

Har selv gjort det da jeg solgte en voksi-pose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg spare på alle kvitteringer så må jeg ha større hus.

Jeg sparer på ting som jeg kan se for meg at kan gå i stykker (hvitevarer osv) Ellers ikke. Har jeg kjøpt en veske til 7000,- så satser jeg på at kontoutskrift eller hukommelse holder om det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at svært mange handler feks dyrere merker som reima, troll, molo osv på SALG! Så prøver de og legge tingene ut på salg rett etter at de har kjøpt det. Så går de kanskje ned 50-100 kr på ordinær pris, men de tjener allikevel grovt på det når varen er kjøpt på salg til 50-70% avslagg.

Det er jeg bombesikker på at mange gjør. Spesiellt etter jul, vår og høst ser jeg maaaaange slike annonser nettopp pga av at da er det storsalg i butikkene, helt ned i 70%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer aldri på kvitteringer til klær, vesker og slike ting.

Det er kun på elektrisk osv at jeg bryr meg om å gjemme på kvitteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fritt fram for alle å gå på salg? Mulig du har rett, men jeg skjønner ikke hvordan får solgt noe for noen kroner under fullpris i det hele tatt, og iallefall ikke på den tiden da det er salg over alt.

Men for all del, hvis noen får det til, så fint for dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vedde på at 90% av alle de som selger brukte reimadresser på finn, har kjøpt det på salg året før ( sen vår for da er jo vinterdressene stort sett på 50 % salg). Når de da legger dressene ut for 4-500 kr brukte og atter som jeg skjønner så betaler faktisk folk det for en brukt reima så har en faktisk ikke tapt stort på dressen...

Jeg kjøpte 2 reimadresser på salg nå i vår, betalte 550 kr pr dress. Da kan jeg selge den til neste høst/vintersesong og få mellom 4-500 kr pr dress på finn.no..He, he;) Smart det, jeg taper en hundrings på det..

Dvs at jeg har betalt 1-200 kr for to reimadresser det;) Jeg er bombesikker på at jeg ikke er den eneste som gjør dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og tyvegods. Eller kinakopier av høy standard.

Man kjøper ikke ei LV veske til 8000, bruker den en gang og så selger den på Finn til "bare" 4000 fire måneder senere for kviteringen er forsvunnet.

Virkelig rike folk henger ikke på Finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dressene er selvsagt brukt en sesong...Egentlig så syns jeg at det er rart at det er så stort marked for brukte reimadresser, når de allikevel er på salg hvert eneste ÅR!

Hilsen 14:56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke greia med Reima, men smaken er som baken.

Jeg har dyrere dresser til min mini, men går da ikke og er opphengt i pris, merke osv. Det aller viktigste er at produktene funker slik di skal, og så vidt jeg vet så er ikke Reima best i test på dresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere annonser på finn, hvor di selger varer som jeg VET di priser opp i forhold til faktisk pris. Utrolig hvor griske folk kan være... Er forsåvidt bare å se på alt rælet som ligger ute på finn, til latterlige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm jeg selge masse på finn, men har ikke tatt vare på kvittering. Ingen som har spurt om det noen gang heller forresten.

Har solgt dresser, sko, fine klær etc. Tror neppe det er så mye tyvegods blat barneklærne på finn.no

Og ja jeg kjøper også dresser på salg. Barna har to hver, kjøpt på halv pris også selger jeg dem pent brukt til 500 kroner året etter. Veldig greit det. Det er sikkert ikke alle steder i landet de dressene er på salg så da blir det jo en vinn-vinn situasjon for kjøper og selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også tenke meg at mange kjøper vesker,smykker, designer klær og sko i utlandet også. Sånne ting er jo ofte vannsklig og få tak i her ( om en ikke bor i Oslo) og det i tillegg dyrere her enn i feks usa. Så er nok mange som kjøper i utlandet for så og selge det med en god profitt på finn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...