Gå til innhold

Noen som handler på nøstebarn? Hva anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å legge inn en bestilling på soveskinn hos nøstebarn + en ullpysjamas til storebror, han er alltid kald når han våkner! Spesielt på bena! Men vet ikke om han godtar pysjamas med fot nå..

Men når jeg først bestiller lurer jeg på å bestille mer, er jo masse vi trenger til vinteren, men nå er det ganske dyrt der sammenlignet med f. eks Janus som du kan finne på salg.. Hva pleier dere å handle, noe du kan anbefale (gutt 2,5 år eller baby 4 mnd!)?

Lurer også på hvordan ullsokkene er, de er jo dyre, men er lei av dårlige ullsokker som enten strammer eller sklir ned.. Noen som vet?

Skrevet

Åh jeg kunne nærmest anbefale alt selvom jeg langtfra har det.

Til babyen anbefaler jeg denne babybuksa i ull/silke og sparkebukse enten i ull/silke eller i bare ull. I tillegg ett par matchende bodyer. Jeg har brukt ull/silke klær derfra mye på babyen min i sommer, og er veldig fornøyd. Jeg har også kjoler derfra, synes de er så skjønne.

Til gutten din ville jeg gått for ullribbebukse og ullribbegenser. Jeg kjøpte det i fjor til storebror, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det sitter tett på kroppen uten å være stramt. Dessuten klumper det heller ikke under dressen når det sitter så godt på kroppen. Har også noen trøyer derfra som han i fjor brukte over bodyen på ekstra kalde dager. Nå har han sluttet å bruke bleier og da blir det heller ikke body, men har bestilt ett grønt sett med trøye og bukse som jeg er veldig spent på.

Har ikke prøvd sokkene deres, da jeg er fornøyd med Safa til baby og Ulvang til storebror.

Det som kan være stress med klærne er at de ikke anbefaler maskinvask, du må selv finne ut om klærne tåler din maskin. Jeg synes imidlertid klærne er så gode at litt håndvask i ny og ne så absolutt er verd det!

Lykke til med handel! :)

Skrevet

Anbefaler også absolutt det meste. Er veldig fornøyd med ull-silke produktene og har tenkt å investere i ribbestrikket genser og ull-bukse til vinteren. Synes de er verdt prisen en gang i mellom. Men vær veldig obs på vasken. De krymper utrolig lett. Jeg vasker klærne på 30 grader og ullprogram. Laveste sentrifuge (400-600 tror jeg). Dessuten har jeg dem alltid i vaskepose. Vasker dem så lite som mulig.

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med ull-silkegenserne til voksne jeg. De er vedlig gode å ha på og fryser ikke mer. Kjøpte i en str større enn jeg ellers bruker og det er akkurat passe. Bruker nesten bare de innerst når det er skikkelig kaldt.

Ellers liker jeg stripeulltrøyene og bodyene til barn. Og de kjolene/sparkebuksene er fine.

Skrevet

Jeg har handlet mye på nøstebarn, og er veldig fornøyd med det meste. Dvs bodyer og longs/strømpebukser har jeg etterhvert oppdaget at jeg er like fornøyd (mest fornøyd faktisk) med Janus - og det er attpåtil det billigste! Så når det gjelder det kjøper jeg kun Janus nå.

Hvis jeg skal trekke frem det jeg er aller mest fornøyd med så må det bli ribbesettet - bukse og genser. Jeg har nå fått sett nr. 3 av dette - og det er helt suverent som andre her også nevner. Barnehagen har også gitt oss tilbakemelding på at det er fantastisk!

Vi har en ullfleecedress som vi også er kjempefornøyde med. Den loet litt de første par dagene, men etter det er den bare hærlig! Denne passer ikke så godt under park/vinterdress da den er ganske vid i fasongen og dermed nok vil bli klumpete.

Når det gjelder pysjamasen vil jeg vel si at Janus sin pysj er vel så bra, og mye billigere. Ullsokker ville jeg nok også heller kjøpt noe billigere.

Men kjøp gjerne finnlandshetta i tynn ull, den har vi bestilt flere av etterhvert som gutten vår har vokst, og den er også kjempefin.

Trøyer/genserne er fine, men litt små i størrelsen kanskje, så kjøp gjerne en størrelse større enn vanlig. Disse er heller ikke så fryktelig dyre.

Nøstebarn har gode klær, men ikke se deg blind på merket, Janus har faktisk også veldig gode klær til en billig penge (også ofte på salg).

Når deg gjelder andre merker må jeg si at jeg ikke er på langt nær så fornøyd som med Janus og Nøstebarn.

Skrevet

Tusen takk dere! Er også fornøyd med janus sitt ull, bodyer, longs, trøyer og lekedress. Syns de er svært tøyelige også så kan brukes lenge i motsetning til joha, tom og trine og andre "billig"-merker.

Chezka: Pysjamas fra janus er det samme som lekedressen? Har ikke sett egne pysjamaser fra janus jeg.

Ellers har jeg noen bodyer fra Nordheim som selges bl.a. på g-sport. Disse er helt fantastisk herlige!

Handler litt nå og så sender jeg "ønskeliste" til familien..! Iallefall må vi ha disse ribbestrikket klærne, har siklet på de siden jeg så de så fint å høre at de er gode også!

Skrevet

Jeg har kjøpt en utrolig deilig genser til gutten min på 4 år, den er i ull-fleece. Utrolig myk, varm og god til å ha under dressen. Har også ribbestrikket bukse og en hals i ullfleece som jeg har bestilt derfra - veldig fornøyd med alt.

Skrevet

Tusen takk! Ble en bestilling på 1860kr nå, ble litt småting og lammeskinnet, finnlandshette, singlet og et par sokker til hver av barna (er så lei av sokker som strammer både her og der så verdt å finne noen som er gode!). Vil prøve janus pysjamasen og ønsker oss 2-delt til gutten til jul fra nøstebarm heller.. (var så fryktelig dyr)! Eventuelt må det jo være mulig bare å bruke vanlig ullundertøy på natta da? Eller er pysjamasene veldig gode, og tykkere! Må ha 2-delt siden han også skal bruke den til neste vinter og da er han nok ferdig med bleie! Skal også ønske ribbestrikket sett og pysjamas til snuppa da kanskje..! :) Minst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...