*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 En venninne av meg holder på med en undersøkelse om småbarns holdninger til fiskeboller. Hun lurer på om barna spiser fiskeboller, hvilket merke dere foreldre kjøper, og hvilke assosiasjoner dere har om Vesterålens fiskeboller? Tusen takk for alle svar:)
Gjest Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Ja, de elsker det. Kjøper Manger fiskemat sine. De er ferske og ikke hermetiske som Vesterålens.
marinas skatt Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Får dessverre ikke tak i fiskeboller uten melk :-(. Fiskeboller er godt men når vi alle har melkeprotein allergi....
Gjest Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Ja, de liker det, og jeg elsker det. Kjøper Bjellands fiskeboller, og har lager hvit saus til. Serveres sammen med poteter og kokte gulrøtter.
Babyønske �� Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Fiskeboller er noe av de beste han får. Hvilket merke jeg kjøper kommer an på hvor jeg handler, kjøper gjerne de fra Volda Fiskemat eller Sandanger om jeg får tak i det. Men det er ikke så lett her i Bergen. Vesterålens fiskeboller har jeg ikke prøvd så har ingen formening om de.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Favorittretten min. Kjøper vel Bjellands, tror jeg.. Daniel spiser MASSE han og )
sykkelpumpe Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Ja begge elsker det (mor også) Jeg kjøper stort sett Vesterålens fiskeboller. Assosiajon: hjemme:) Døyver litt hjemlengsel...
kitty litter Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Ja, han elsker det. Kjøper Bjellands. Ikke prøvd Vesterålens før.
lille sprelle Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Ikke tale om! Det smaker for lite!
Gjest Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Fiskeboller er noe av det aller, aller beste mannen min får, og det faller absolutt i smak hos frøkna også. Det er bare jeg som kan styre meg.... Stort sett blir det Vesterålens, fordi jeg forbinder det med kvalitet. Kjøpte noen billige noen en gang, men fysj! Av og til kjøper vi sånne "nesten-ferske" som ikke er hermetisert.
Fire småtroll Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Jeg har ikke smakt fiskeboller siden jeg var liten jente selv, ungene mine har aldri smakt tror jeg Har aldri hørt om Vesterålens fiskeboller, tror det er Bjelland som er vanlig i butikkene her. Skulle jeg kjøpt fiskeboller for å prøve en gang tror jeg ikke jeg ville kjøpt hermetiserte, ville nok heller kjøpt de vakumpakkede som ligger sammen med fiskekaker o.l. i kjøledisken.
Ugl@ Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Nei, unga mine spiser ikke hverken fiskeboller, fiskepudding eller andre lignende fiske produkter, ikke vi voksne heller. Spiser mye fisk, men da holder vi oss til gode råvarer og lager fiskmaten fra bunnen av. Grove fiskeburgere og fiskekaker går ned på høykant, men er også pga at vi ikke serverer fiskeboller og den slags, alt for dårlig produkt, for mye salt i og alt for lite fisk. De har smakt andre steder, men det har altså ikke falt i smak hos dem, enda de er glad i fisk ellers.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 Ja, her spises det fiskeboller. ) Ofte kjøper vi de som er ferke hos fiskeforhandleren. Men vi spiser også dem som er hermetisert - da fra Bjelland. Jeg må ha karri til da, slik at det blir litt smak.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. september 2010 #14 Skrevet 3. september 2010 Ja, hun spiser det. De er hjemmelagd. Har ingen assosiasjoner til Vesterålens fiskeboller.
lÅktiHaUDe Skrevet 3. september 2010 #15 Skrevet 3. september 2010 Vi spiser lite fiskeboller pga melkeallergi/intoleranse. De få gangene vi har det er det fordi mor har lyst på, men da må vi ha en middag til . Kjøper da ikke Vesterålen sine, men husker ikke merket. Noen vakumpakkede, eller aller helst hos noen som lager hjemmelagde.
TøffiTrynet☠ Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 Ja, alle mine barn spiser fiskeboller. Svigermors hjemmelagete! Har aldri hørt om Vesterålens.. Vi spiser ikke fiskeboller fra boks i det hele tatt. Det er virkelig ikke godt!
Gjest Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 Ja,her spiser de alle fiskeboller:) Bjellands det går i her og:)
rima Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Nope, verken 5 åringen eller 1åringen spiser de. Og det er ikke det at det ikke har vært tilbudt altså. 5-åringen brekker seg og 1åringen spytter ut. Har forsøkt både hjemmelagede og kjøpte, både Vesterålens og Bjellands. Vesterålens er vel den tradisjonelle og "originale" (hvertfall for meg fra nord), mens Bjellands er den rimeligere varianten.
Hikken Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Ja ) Vil ikke ha noe av tilbehøret da (poteter og gulrøtter), bare fiskebollene og den hvite sausen. Spiser BJELLANDS! (Det finnes faktsk ingen andre ;o)
Tokatter_USA Skrevet 3. september 2010 #21 Skrevet 3. september 2010 Her får vi bare tak i Abbas, men det viktigste er at vi får tak i fiskeboller i det hele tatt. Både femåringen og jeg liker det (Snups' favorittmat), men mannen synes ikke noe særlig om det. Jeg serverer dem enten stekt eller med ris og karrisaus. Og nå har jeg nettopp fått en idé fra min 19 år gamle, kreative niese som har flyttet på hybel: Fiskebollerester, risrester og hvit sauserester moses sammen, blandes med ett egg og stekes. Fiskekaker! Skal prøve det i kveld, bare at min saus har karri. Jeg har ingen spesielle assosiasjoner til Vesterålens. For meg er fiskeboller fiskeboller.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. september 2010 #22 Skrevet 3. september 2010 Nei, det spiser vi aldri. Orker ikke tanken på å lage det rett og slett, men kan spise om jeg får de servert. Sist jeg lagde fiskeboller slet jeg med svangerskapskvalme og oppkast, så stod å brøyt meg mens jeg lagde maten. Nå tenker jeg bare på det da jeg ser Vesterålens fiskeboller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå