Gå til innhold

Hvor hovne bryster er det normalt at guttebabyene får?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

Gutten min på 10 dager har virkelig hovne bryster. Spesielt det venstre. Hovent og litt hardt liksom. Lest at det er normalt pga hormoner fra meg? Men hvor lenge er det normalt, å burde det sjekkes opp?? De kan være litt røde av og til også..

Tusen takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt og ingen grunn til å sjekke det opp ;) Pungen hans er likedan (rød og hoven) og alt skyldes dine hormoner. Hormonene får han dessuten fra melken din (om du ammer). Datteren min hadde vel dette i drøye3 uker, i tillegg til utflod fra skjeden. Noen jentebabyer kan får mensen oxo.... Og både gutter og jenter kan sågar få melk i brystene sine... Stakkars hormonellt forstyrra babyer ;)

Skrevet

Jenta mi hadde det samme, var litt hoven i begge brysta, men ho fikk brystbetennelse! Kom plutselig i løpet av dagen, vart kjempe hovent og rødt, kulen var ca 2 cm! Og det er masse på ei nyfødt tutte. Ho hadde sjølvsagt kjempe vondt. Nå er ikkje det vanlig, so gutten din får sikkert ikkje det, ville berre fortelle deg det så du veit at det kan skje og du må følge med... Vi vart sendt direkte på sjukehus frå helsestasjonen og det måtte tømmast =(

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, gutten vår hadde det lenge.... Tror det er mest vanlig at de kun har det de første ukene, men han her hadde vel det de første 10! ;-) Men nå har han endelig blitt "mann" igjen!

Skrevet

Ja, jenta mi hadde vanlig hovne lenge, var vel 6 veker når ho fikk infeksjon..

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Ja jeg ammer så da kommer det nok derfra ja, hehehe..

Jeg får følge litt med på den ene puppen spesielt kanskje, for den er ganske hoven pluss at den er litt rødflammet... Helsesøster kommer på hjemmebesøk til mandag så kan jo be henne se på det:)

Ikke bare bare for disse små heller nei! heheh:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...