Sofie-79 Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Endelig kom prinsessa vår! To dager på overtid tok jeg fatt i barnevognen og tok med meg mann og barn på skogstur. Vi ruslet rundt inni skogen i en liten time, før jeg kjente at kynnerene var så kraftige at jeg fikk problemer med å gå. Vi begynte da rusleturen hjem. Det gikk i rolig tempo (noe som passet meg og kynnerene mine) siden datteren vår på to år også var med. Da vi omsider kom oss hjem, satte jeg meg på sofaen for å kvile litt. Da hogg den første rien tak, og det var en skikkelig rie for den gjorde vondt. Siden fødselen med den første gikk ganske raskt, så var vi forberedt på at denne også kom til å gå fort. Da første rie var over, ringte mannen min føden. Vi ble spurt om hvor lang tid det var mellom riene, men da løy vi og sa fem minutt selv om jeg bare hadde hatt en rie akkurat da. Vi fikk beskjed om å komme inn for å sjekke. Farfar og farmor kom for å passe på prinsessa si mens vi dro til føden. Da jeg kom inn hadde jeg 3 cm åpning. Og 1 time og 50 minutt senere hadde jeg fått full åpning. Riene var så intense og vonde at jeg husker nesten ingenting av selve fødselen. Mens jeg pustet og peste meg igjennom rie etter rie, satt mannen min og oppmuntret meg og fortalte meg hvor flink jeg var. Han fikk masse skryt av jordmoren etter fødselen for måten han jobbet meg igjennom rie etter rie på. Hadde ikke klart det uten min fantastiske mann! Så når jeg hadde fått full åpning, så tok det 14 minutt med pressrier så var lille Emma ute. Fra første rie tok tak og til hun var ute tok det 3 timer og 10 minutt. Hun er helt perfekt! 3710 gram, 49 cm lang, og 35 cm rundt hode. Det gjorde vondt og det var intenst, men alt er verdt det når du får det lille nurket på brystet! Da er alt glemt og man bare nyter synet og duften av den lille. Lykke til alle dere som fortsatt venter
Voyeur Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Gratulerer med baby:) Hørtes ut som en intens ,men fin fødsel! Like greit å bli fort ferdig, tenker nå jeg:D Kos dere masse videre med den lille jenta.
Rosa Mirabella Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Gatulerer!! Og takk for fin fødehistorie:)
2 boys & now pink Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Det gikk fort! Gratulerer masse med jenta. Kos deg masse hjemme og nyt tiden! Hiv ut litt støv til oss som sitter igjen! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå