<3tobarnsmor<3 Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Det er nå 1 uke siden jeg fødte min sønn. I de sisste dagene har jeg hatt utrolig vondt i hodet å vært veldig svimmel. Noen ganger må jeg støtte meg til veggen så jeg ikke faller. Syns dette er skremmende... Flere som opplevde dette, å hva kan det være?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har ikke opplevd det selv, men mistet du mye blod under fødselen? Tenker på eventuelt lav blodprosent.. Hvordan merker man at blodprosenten er lav? Når det blir for lite hemoglobin i blodet, klarer ikke kroppen å transportere nok oksygen til vevene. Dette merkes først ved at man blir tungpusten ved anstrengelse. Videre kan man føle seg slapp og svimmel, få hjerteklapp og ha en bankende hodepine. Noen føler seg rett og slett dovne.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Fødte for halvannen uke siden, og har opplevd det du beskriver. hodepinen var til tider grusom, og i tillegg svetter jeg myye om natta. sambo sa at han trodde jeg var dehydrert. at jeg måtte huske å ta inn tilsvarende mengde væske som jeg ammer (og svetter), i tillegg til det jeg normalt trenger. tror gjerne han har rett, for nå drikker jeg mye mer vann, og hodepinen og svimmelheten er borte. slapp av et par dager og drikk vann så det suser etter- så skal du se det hjelper;)
Ladybug~N&E Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 jeg synes også det virker som du har lav blodprosent. spring til legen og finn ut av det. det skal ikke være sånn;)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Eller lite søvn? Jeg slet med svimmelhet i nesten 10 uker. Jeg hadde bra blodprosent og bra blodtrykk, så her kom det bare av stress. Jeg leste en artikkel om en dame som opplevde det samme, hun hadde fått beskjed av legen sin at hun hadde anstrengt seg for mye (musklene) og måtte bare dra hjem og slappe av.... Få sjekka blodprosenten din og pass på å hvile mye uansett!
2010 Mammaen Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Tette melkeganger (og etterhvert brystbetennelse) ga meg sånne symptomer. Kan gi influnsaliknende følelse. Kan det være det?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Mummy2be<3: Det er helt naturlig å svette om natta de første to ukene. Kroppen har mye vevsveske som skal ut etter svangerskapet. Jordmora mi fortalte tilfeldigvis dette til meg siste kontrollen før fødselen. Hvis man i tillegg har hatt mye vann, så svetter man også...
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 ahh, takk for svar:) dette visste jeg ikke, fikk jo helt sjokk når jeg omtrent kunne vri sengtøyet her en morgen.. huff, så ubehagelig!
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Fikk du spinalbedøvelse? Mann kan få noe som heter spinal headache som kan bli grusomt vondt og langvarig. Vet ikke om samme kan skje eventuelt med epidural, men har lest ihvertfall om mange som har fått dette.
Gjest Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Jeg hadde vanvittig vondt i hodet i halvannen uke etter fødselen. I mitt tilfelle var det smerter som strålte fra nakken og helt frem til panna. På sykehuset mente de det kom av at jeg hadde anstrengt nakken veldig under fødselen, (lå med pressrier i flere timer). Kontakt legen din hvis hodepinen din ikke går over, det høres ikke noe godt ut når du er så svimmel i tillegg. God bedring! )
mammaløve Skrevet 4. september 2010 #11 Skrevet 4. september 2010 Opplevde akkurat det samme som deg. Følte meg ganske bra i en uke etter fødselen, men så plutselig ble jeg så svimmel at jeg nesten gikk i gulvet om jeg forsøkte å gå. Hodepine og kvalme i tillegg. Her var løsningen store mengder vann og jerntilskudd. Og spede forsøk på å ta igjen litt søvn...
<3tobarnsmor<3 Skrevet 5. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2010 takk for svar alle sammen. Svimmelheten har heldigvis gått over, hodepinen er sjeldnere. Tror faktisk det skyldes at jeg anstrengte skuldrene når jeg ammet. Begynte også å få veldig vondt i nakken og det strålte fram til pannen. Så nå slapper jeg av mye mer når jeg ammer, å ting har heldigvis blitt bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå