2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Vi solgte huset vårt for 6,5 uker siden (overtakelsen var den 20.juli). Vi har enda ikke fått oppgjøret, altså det vi tjente på hussalget. Hvor lang tid er det vanlig at dette tar? Jeg syns det er hårreisende at det kan ta så lang tid? Vi var jo heldige og trenger ikke betale det nye huset før vi får oppgjøret, men de fleste må jo da ende opp med å betale dobbelt i lang tid...? Hvor lang tid tok det før du fikk pengene dine etter hussalget?
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 3. september 2010 hahah eller etter
Guttemamma75 Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Har du snakket med megleren?? Det skal IKKE ta så lang tid!!!! Tror ikke det tok mer enn litt over en uke når vi solgte leiligheten vår.. Man må jo ofte som du sier betale dobbelt i en periode og betaler jo da mye mer i rente som "spiser opp" fortjenesten man fikk når man solgte.. Snakk med megler og finn ut hvorfor det tar så lang tid, og se i kontrakten med megleren om det står noe der......
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2010 ja, jeg har mast og mast...de sa det kunne ta opp til 4 uker, siden det var midt i sommerferien, og vi aksepterte det...men nå 2,5 uker på toppen av det igjen er jeg lei... vi pusser opp min fars barndomshjem og trenger jo pengene våre. Min far får ikke betalt før vi får pengene våre, for det har vi rett og slett ikke mulighet til. og nå bor vi på bygda og trenger sårt en til bil da vi har ulike arbeidtider, men uten pengene våre har vi jo ikke råd til det heller.... Når jeg ringer meglerne sier de bare at saken ikke ligger hos dem, de har ikke feil i dette...men hva skjer? er det flere med slike erfaringer? tok det lang tid for dere?
....mammatilto... :))) Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 dette hadde jeg ALDRI i livet godtatt...greit at han svarer som han gjør..men ingen har rett til og holde tilbake deres penger ....
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Nei...det begynner å tære på med pengene nå, siden vi har pusset opp både stua og gang i påvente av pengene. dette har vi måttet bruke de få sparepengene vi hadde til å få gjort, for huset kunne vi ikke bo i før stua var ordnet. Nå har jeg 5000 igjen på konto og håper inderlig at vi får pengene våre snaaaaaaart! det er tross alt snakk om nesten 250000 etter at lånet vårt er slettet. Det hadde gjort godt å få de pengene ja.
___ Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Hvem er det som ikke har betalt? Om den nye eieren ikke har betalt kan dere ha et seriøst problem. Om de har betalt inn på klientkonto som de skal må du be megleren om en konkret forklaring på hvorfor det tar tid. Krev å få se klientkontoen. Om det tar så lang tid ville jeg blirr bekymret for underslag.
lille sprelle Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Det er alt for lang tid! Husker ikke helt, men tror det tok ca 1,5 uker?
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Hvilken megler har dere brukt som er så useriøs? Oppgjøret skal skje FØR overtakelse. Dere burde ikke latt kjøper overta huset før dere hadde fått oppgjøret.
2 gutter og 1 jente Skrevet 5. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2010 Jo, de sier at kjøperne har betalt ja... det regner jeg da virkelig med. Vi har fått beskjed om at pengene kommer neste uke! HURRA!!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 5. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2010 Fikk fortalt at grunnen var at det var en dame i hele norge som signerte papirene for overtakelse og hun hadde ferie i 4 uker i sommer... jeg syns det høres helt sykt ut, og om det er slik så er det skremmende. Men jeg ble bare så glad over beskjeden om at pengene er like rundt hjørnet nå. For vi TRENGER dem sårt nå!
Gjest Skrevet 5. september 2010 #12 Skrevet 5. september 2010 Fy flate, så useriøst av megleren! De pengene synes jeg du skal kreve rente av, helt seriøst, det skal kun gå veldig få dager etter oppgjørsdag til selger får pengene på konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå