Gå til innhold

Kanskje jeg er for gammel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å lure på om jeg er for gammel for å bli gravid.... Jeg blir snart 37 år, har en sønn på 9 år. I slutten av mars hadde jeg utskrapning i uke 8 pga MA. Vi hadde da blitt gravide 1 mnd etter jeg sluttet med p-piller. Jeg har ikke brukt p-piller eller annen prevansjon etter dette. Det er jo nå ca. 5 mnd siden utskrapningen men fortsatt har jeg ikke blitt gravid.... Kan det være at jeg er for gammel? Eller kan det ta tid etter MA? Føler det haster om vi i det hele tatt får sjansen til å få et barn til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg også syns er litt rart og også skremmende er at jeg ikke merker når jeg har EL etter denne utskrapningen. Tidligere merket jeg det på kroppen men nå har jeg ingen følelse av EL lengre, så jeg vet jo ikke egentlig når jeg har den. Kan man miste EL etter utskrapning tror dere?

Skrevet

Kropen kan nok rote ting litt til etter SA eller MA - så det kan være at kroppen ikke er helt i form ennå.

Jeg ble gravid da jeg var nesten 37, etter 7 prøveperioder. Jeg sjekket el med el-tester (billige-tester.no) og vurderte å begynne å tempe for å være sikker på syklus etc.

Det er ikke unormalt for friske, fruktbare par å prøve i både et halvt og ett år, før spiren sitter.

Skrevet

Husk at det er helt normalt at det kan ta 1 år før en er gravid !!

Blant unge, friske folk blir 80% gravide innen 12 mnd, så tror trygt du kan slappe av med tanke på det ;)

Vi begynte å prøve i jan.2008, ble gravid i juni, MA i august, medisinsk.

Ble gravid igjen i juni 2009, ny MA i august, utskrapning.

Ble gravid igjen i mars 2010, og er nå 26 uker på vei :))

Så tid tok d ja...

Graviditet og abort kan nok rote til syklusen litt, men d vil nok være forbigående.

Kan anbefale deg ClearBlue Fertilitetsmonitor. Toppers maskin!

Anbefaler forøvrig Efamol, nattlysolje (www.caredirect.no), den oppretter hormonell balanse, samt at den gjør slimhinnen i livmora tykkere og mer "beboelig". 3 kapsler for dag i minst 3 mnd.

Du vil merke forskjell, og så gjør det jo ingenting at hud, hår og negler blir av topp kvalitet heller... ;))

Jeg følte jeg dro nytte av fotsoneterapi også.

Jeg har forøvrig termin 2 mnd før jeg fyller 40 år ;)

Skrevet

Gratulerer med voksende mage :-D

Jeg går til fotsoneterapi og akupunktur, har vært på tre behandlinger. Så bruker jeg Vitex på fjerde dagen i dag. Vet ikke om dette ha noe for seg men det er verdt et forsøk iallfall!

Skrevet

Tror ikke du skal tenke på at det har skjedd noe "galt" under utskrapingen. Jeg er selv 36 og hadde en MA før jeg ble gravid med gutten min på 1 1/2 år. Det tok faktisk 3 mnd for meg å få tilbake første mens. Og den fikk jeg først når jeg startet med akupunktur. Altså det tok 5 mnd for meg å blir gravid igjen. Da gikk det forøvrig bra da :) Er nå 36 og ble gravid på 1. forsøk.

Husk at det er først når man nærmer seg 40 at eggene vi produserer virkelig blir dårligere. Spurte faktisk legen min om dette sist jeg var der, så du har GOD tid :) LYKKE TIL!

Skrevet

Takk :-) Kanskje bare meg som er utålmodig da.... Syns det er så rart at jeg ikke føler på kroppen lengre når jeg har EL. Tenker at kanskje jeg har mistet den når alt dette skjedde, men vet jo at det ikke er sånn. Vi får heller bare prøve og prøve og så kanskje er vi heldige en dag før det er forsent!

Skrevet

Eggløsningen mister man ikke med mindre det skjer noe med hormonene (som når man kommer i overgangsalderen) :) Denne perioden jeg ble gravid kjente jeg forresten heller INGENTING og trodde jeg hadde en eggløsningsfri periode. Det kan jeg da iallefall ikke hatt :)

Har du testet med el-test da? Evt. tempet? Slim?

Skrevet

Jeg har ikke testet med noen av de metodene. Legen min sa at sånne EL-tester ikke var til å stole på. Vi står på hele tiden så da kommer vi kkke utenom den perioden da ;-)

Skrevet

Jeg har EL i disse dagene så nå håper jeg at noe kanksje skjer denne gangen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...