Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Tenk at neste mnd er det vår mnd og endelig Oktober. Helt sprøtt at vi snart er i mål og vi har gulla våres:=))) Håper det går bra med dere alle og hvordan er formen deres nå??? Jeg har termin 27 Oktober og helt på slutten av mnd. Men håper å bli satt i gang eller at det skjer av seg selv noen uker før. Formen er nå opp og ned. Har mye kynnere, halsbrann, bekkenvondt(Men bedre når jeg er i ro) og sover ganske så dårlig om nettene. Blir fortere sliten. Gleder meg såååå masse til å få ut snuppa og skal bli godt å få formen tilbake igjen med å slippe disse "plagene". Men gruer meg veldig til fødselen:(
ev@drian Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Jaaaa, endelig snart vår tur...sukk Formen er egentlig upåklagelig - kun litt halsbrann innimellom, stikninger ned i bekkenet/blæra (og derfor endel tissing!), litt sviing på toppen av magen ved ribbena og endel kynnere, men søvnen er vel det som er mest plagsomt egentlig. I natt sov jeg én time, hurra...trodde det hadde tatt seg opp for jeg har sovet så utrolig godt (og mye) et par dager. Men neida Blir fortere sliten jeg og, og ifølge min kjære tar jeg det litt lite med ro...(litt "ordnete" kanskje hehe). Gleder meg noe helt sinnsykt, føler at jeg har fått så god kontakt med lillegutt i magen at jeg savner ham, så det blir SÅ deilig å få hilst på ham. Fødselen gruer jeg meg ikke til i det hele tatt faktisk (selv om jeg jo vet veldig godt hvor umenneskelig det er å skal måtte trøkke ut en hjørnesofa), kun gleder meg til det starter og vi er igang. Lengter etter de første tegnene og tanken på at "nå begynner det!" Og selvsagt; det blir godt å ha kroppen litt mer for seg selv...og bli normal igjen. Kjenner jo at det begynner å bli tungt. Har termin dagen etter deg
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 hei og hopp:) Ja, eeeeendelig er det snart vår tur! Og takk for det! hehe Sliten og sover dårlig,halsbrann,kynnere og ikke minst TUNG!! hehe Kjenner jeg knapt kan vente til termin som er 6. okt og gleder meg til å holde jenta mi:) Er verdt det absolutt, men her i gården må gubben tåle endel syting om dagen.. stakkars mann.. hehe Gruer meg litt til fødselen jeg og,men er vel ingen vei utenom likevel så er vel bare å håpe den dagen kan komme snarest mulig snart!!! Gleder meg til å få kroppen litt tilbake ikke minst ha de andre barna mine på fanget og kose uten ett hav av mellomrom mellom oss... hehe Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen uansett!!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 ikke termin 6 men 7 okt. hehe prøvde å snike meg til en dag kortere enn hva som er...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 Godt jeg ikke har en mann i huset. Haha. Neida. Vær glad dere har en mann i huset som kan hjelpe til og være litt støttende:)))) Ja det er så utrolig å tenke på at vi virkelig får ut disse knøttene våres snart. Blir så deilig å få holde rundt henne, stryke over kinnet og kjenne den herlige baby lukta. Også får vi håpe at alle opplever en fin fødsel. Trur jeg skal ha med meg en bamse som jeg kan klemme hardt i jeg. Hihi.
Novadona Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Vi har det bra, og vi gleder og gruer oss omhverandre... Har termin 26.okt, og formen er grei, men mindre energi og er litt lei av å sitte i en stol hjemme. jeg orker ikke å gå turer lenger, det er litt kjedelig. Vondt i bekken, og sover dårligere. Har en pute på hver side av magen som den hviler på når jeg ligger sidelengs (klarer ikke ligge på ryggen lenger) MYE liv i magen nå, og det er veldig fassinerende, og pappaen er nysgjerrig og prøver å lytte om han hører noe (han håper han synger iron maiden!!) Alt er kjøpt inn, og fødebaggen er helt klar. Er forresten fra Bergen, og ønsker å føde på Føden.
Voyeur Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Termin i 23 oktober, og er har gått fra fin form til heller laber de siste dagene. Det har skjedd veldig mye de siste ukene, og kjenner at jeg er veldig sliten. Tror jeg må legge meg på et litt lavere tempo, men har så mye å fikse for tiden at jeg har ikke tid til å sette meg ned før på kvelden, og da er jeg helt skutt. Har "hviledag i dag", dvs legebesøk, så skal jeg vaske huset........ Er så mye som skjer utenom som jeg er nødt til å være med på. Må innimellom minne meg selv på at jeg faktisk er sykemeldt, og at jeg egentlig skal ta det med ro. Huff, forhåpentligvis får jeg tid til å ligge på sofaen og ruge i oktober....
2 boys & now pink Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Her er det full nedtelling! Mens termin 2 oktober og UL termin 7 oktober. Formen er long gone! Har vært 100% sykemeldt med bekkenløsning siden 9 april, og har nå også fått isjas slik at jeg må ha smertestillende bare for å sitte. Men samtidig skal jeg ikke klage; det er 3 barnet mitt, og jeg vet ennå ikke hva en kynner er, halsbrann har jeg ikke vært borti heller. Er liksom bare rygg /rumpe! Gleder meg masse til rusket kommer. Vasker klær og ordner til så godt jeg kan her! Ikke så lett alltid!
ev@drian Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Hehehe, pappan her (stolt og spent) tror vi driver å produserer en bitteliten blackmetaller som skal bli trommeslager - og det kjennes faktisk ut som om han headbanger og øver seg på doble basstrommer hihi...
gullis og snuppis Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Jeg har termin 6. okt, og kan vel egentlig ikke klage. Merker jo at jeg er større og ikke i så god form når jeg er ute og går, men har få plager utenom. Litt kynnere, men det er mest når jeg skal rekke noe og er sent ute. Så gjelder å beregne litt god tid, he he. Er fortsatt i full jobb, og nå er det jo mindre enn to uker til permisjonsstart for min del, så tror det skal gå bra å jobbe frem til da. Det som "plager" meg mest er vel at jeg begynner å stresse litt fordi jeg synes terminen nærmer seg så fort! Bare en mnd igjen nå, og her er det ikke så mye som er klart enda. Ser frem til at permisjonen starter slik at jeg får tid og ro til å vaske babytøy, finne frem annet utstyr, pakke fødebag og nyte siste ventetiden litt. Så jeg håper den lille har tenkt å holde seg der inne helt til termin, egentlig
mlkg Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Termin 30. oktober. Er i hvert fall nesten kvitt kvalmen. Kvalmen satt lenge i denne gangen, så gleder meg veldig til å få tilbake min "normale kropp". Er 100% sykemeldt. Har ellers en del plager som halsbrann, noe bekkensmerter og ELENDIG søvn (kan sees i sammenheng med at de to jeg har fra før våkner minst 1 gang per natt hver, ofte med våt seng...) Pleier å legge meg etter å ha fulgt de andre på skole/barnehage. Gleder meg veldig til den lille kommer. Storebrødrene gleder seg også. (Pappaen også, men han har så mange plikter for tiden at han rekker vel nesten ikke å tenke på det.) Har mye utstyr fra før, og har kjøpt noe nytt bomullstøy i str 50 og 56. Kjempekoselig å vaske og brette sammen de små plaggene. Både gruer og gleder meg til fødselen :-) Jeg vet jo hvor vondt det blir, men har samtidig tro på at vi skal komme greit igjennom det.
Linnymor_87 Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 har termin 18. oktober og formen er.... tja.. så der...... veldig forskjeøøig fra dag til dag.. noen dager er jeg sulten, andre dager er mat bare disgusting... noen dager jeg jeg bare trøtt og vil sove hele tiden, andre dager jeg jeg hopp og sprett og flyr rundt og rydder som en gal.... hehehe jenta i magen er sinnsykt aktiv og vil nok helt sikkert ut veldig snart....... kjennes sånn ut ihvertfall hehehe og spes når vi hører på musikk, da er jeg sikker på at hun danser der inne..... eller headbanger regner jeg med, med den musikksjangren det går i her i huset hehehehe
Lotta2010x2012 Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 Moro at vi kan ha en sånn tråd her, for er så darlig aktivitet inne på oktoberklubben:) Jeg har termin 14 oktober, og bursdag den 26. så innen bursdagen min så har jeg en liten en i armene, helt utrolig:) Skal ikke klage på formen her, den er egentlig på topp, bortsett fra at ting er litt tyngre selvfølgelig, og sover sånn der om natten..¨ Gleder meg masse til fødselen, er så spent på hvordan min blir:) Noen som skal føde i Fredrikstad?
Ane Elise Skrevet 3. september 2010 #14 Skrevet 3. september 2010 Har termin den 30.oktober, 8 uker og 1 dag igjen:) Formen min er upåklagelig hvis man ser borti fra de dårlige nattesøvnene som jeg har for tida:( Det skyldes at nurket beveger seg utrolig mye, skikkelig aktiv unge med andre ord. Det sparkes, bokses og hikkes. Det buler her og der på forskjellige steder på magen. Kjempe artig og fasinerende:) Min kjære elsker å legge hodet på magen min og lytter til nurket. I det siste har han fått trøkk både her og der:) Vi gleder oss kjempe masse til lille banet kommer til verden. Dette er mitt første svangerskap, så jeg vet ikke helt hva som venter på meg...:/ Ekstra spennende siden vi ikke vet hva kjønnet på lille banet blir:) Hadde ikke lyst å vite det da vi var på obl. UL...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 3. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2010 Lotta+Spire. Åååååå, tenk så koslig at innen bursdagen din så har du lille gullet hos deg;) Det er jo bare den beste bursdag gaven en kan få
g 05, venter jente Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 He he, nesten samme som meg jo. Har også bursdag 26.okt og har termin 12. ellers er det greit å være gravid hadde jeg bare ikke hostet fra tærne og opp. Det er VONDT og jeg kjenner at magemusklene ikke ligger der de pleier. Men nå er det bare 39 dager igjen!!!! (maks) Gleder meg.
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 3. september 2010 #17 Skrevet 3. september 2010 Har termin 1.oktober, så sier ikke nei takk til en fødsel i september.. Hihi.. Begynner å bli SMÅ lei, tung, halsbrann og lite søvn.. Herlige dager:) Hehe.. Vært på omvisning på føden idag, og alt ble da litt mer virkelig og føltes veeeeldig nære, nesten skremmende nære.. hehe... Men nå er det endelig snart vår tur, jenter.. jeg har gått i hele år å ventet på høsten jeg nå, endelig er den her HURRA!! Masse lykke til, jenter Snart har vi gulla i armene
Llloma Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 Jeg har termin 18.10, venter ei lita jente og gleder meg veldig! Har bekkenløsning og sliter en del med bevegelighet om dagen. Har også en del halsbrann, det syns jeg pyton spesielt fordi jeg er plaget med det om natten... Ellers er jo formen fin, har vært frisk hele veien så jeg skal ikke klage:)
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Koselig med egen tråd ja! Her er formen grei, bortsett fra at det er ganske så tungt nå, og halsbrannen har meldt sin ankomst. Så i dag måtte jeg ut og kjøpe Lovehearts ;-) Håper det hjelper. Har også mye vann i kroppen, og ansiktet er blitt skikkelig bollete. Lysten til å være ute blandt folk er rimelig liten siden jeg har fått den potetnesa.. Har termin 3. oktober, men krysser fingrene for at han vil se dagens lys litt før. Er 100% sykemeldt, har vært det siden juni. Og synes det har vært helt toppers. Vi gleder oss jo masse, men det er så uvirkelig at jeg skal bli mamma. Så skal bli godt å få han på brystet, da er det nok lettere å forstå at han faktisk er min. Rare tanker en får av disse hormonene altså :/ Er det forresten noen av dere som har tenkt på modningsakupuntur? Eller har prøvd det før? Har litt lyst til å prøve det jeg.
Novadona Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Til HESTESTUDINA[g04+oktg i magen] Bange mens man spiller doble trommer, da må man være flink ;) Han blir sikkert noe sånt vår også, her går det i blackmetall, langt hår og tatoveringer... babyen og jeg måtte nettopp stå over metalfestivalen HITS i Bergen, det var litt kjedelig, hadde vært gøy å sett flere av banda. Gojira og Watain var høyt opp på listen...
charlie9 Skrevet 3. september 2010 #21 Skrevet 3. september 2010 tent at det snart er vår tur ja, det er jo helt utrolig!!! :-) jeg har termin 12 oktober og formen er helt grei egentlig men har endel bekkenvondt, noe halsbrann, urolig ben og leggkramper om natta, må tisse hele tiden, masse ekkelt belegg i munnen som er nesten umulig å bli kvitt, har gått opp 20+ kg og masse sterke kynnere. men sånn er det jo, hehe. nærmer seg iallefall, så jeg trøster meg med det! er fremdeles i jobb, men går litt reduserte dager. jeg har heller ikke fått på plass alt utstyret eller vasket klær enda, satser på at jeg rekker det når jeg går ut i permisjon om 2 uker. har endel fra førstemann heldigvis.... modningsakupunktur har jeg prøvd ja! jeg hadde veldig god effekt av det ved første fødsel og har tenkt å få det denne gang også.
ev@drian Skrevet 3. september 2010 #22 Skrevet 3. september 2010 Novadona: Ja, pappan kan jo håpe liksom haha ) Hår og tattiser osv det går i her og. Noe tøft blir det hvertfall av våre barn da eller?? Hehe! Kjipt å gå glipp av Gojira da - men hadde nok valgt å stå over jeg og. Ikke pga musikken, men pga fulle folk (de er plutselig veldig skumle). Så forøvrig Gojira på Roskilde i fjor, var stort
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 3. september 2010 #23 Skrevet 3. september 2010 charlie9: Hvilke uke begynte du med det da? Og hvordan var din første fødsel?
Pumba78 Skrevet 3. september 2010 #24 Skrevet 3. september 2010 Jeg har termin 27. Okt, og jobber vel 110% til det. Kjenner at ting begynner å bli tyngre ja. Vondt i bekkenet og halsbrann, men det er det jo mange som har. Men nå er det visst noe med blodtrykket og så er symfysemålet stort så må på sykehuset og sjekke. Føler meg jo frisk da. Har bestilt modningsakupunktur og bringebærblad kapsler og går på yoga og trener litt på sats... Prøver alt...
ev@drian Skrevet 3. september 2010 #25 Skrevet 3. september 2010 Lotta+Spire<3: Vi skal føde på Fredrikstad, litt etter deg da (kanskje) - termin 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå