Kate77 Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Har ikke prøvd, men tipper det går fint. Husker å ha lagd pannekaker av brus en gang i min barndom. Har også laget pannekaker med vann. Kan virke som det meste går:)
Jubelbrus* Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 Og med brus endatil? Da tar jeg sjansen og prøver!
T#3 Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Ikke noe problem! Fungerer akkurat som vanlig melk:) Har en sønn med l.intoleranse, og bruker laktosefri eller havremelk til alt.
Fifrildi Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Pga laktoseintoleranse bruker jeg bare den melken. Den kan brukes til alt melk brukes til. Det finnes også laktoseredusert matfløte, den fungerer også ypperlig.
Jubelbrus* Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Åj, så godt å høre! Takk!
The Bad Gal Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Du kan bruke rismelk, havremelk og soyamelk også, funker supert.
Gjest Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Faktisk så er det sånn at Laktoseredusert melk og laktosefri melk smaker søtere, fordi laktosen/ melkesukkeret er spaltet og gir en søtlig smak. Derfor bruker jeg laktoseredusert/laktosefri melk i all bakst! For da kan jeg redusere på sukkeret! Så smaker det naturlig søtt, uten tilsatt sukker! Håper de en dag klarer å lage laktosefri kremfløte også! Så kan man ha "litt" sunnere kaker!
Chezka Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Jeg lager alltid pannekaker og vafler uten melk, kun med vann. Og de blir kjempegode! Pannekaker: 2 egg 1 dl sukker - vispes lett Tilsett ca 7 dl vann Hvetemel (til passe røre) 1 ts bakepulver Litt smeltet margarin La røren svelle litt før steking. Vafler: 4 egg 1 kopp sukker - vispes til eggedosis 7 dl vann 1 liter hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 liten kopp smeltet margarin La røren svelle før steking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå