Gå til innhold

Komplikasjoner forrige fødsel, ks neste?

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt usikker på den overskriften, men håper noen gidder å svare meg.

Jeg har 2 barn på 6 og 1 år. Første fødsel gikk som en drøm, men hun som er 1 år var det ikke så enkelt med. For å gjøre en lang historie kort, så tok fødselen under 30 min (!!) det endte med at morkaka løsna for fort (?), noe som gjorde at jeg blødde mye, de sleit med å stanse blødningen, pluss at ungen ikke pusta. Hun hadde navlestrengen rundt halsen, pluss at fødselen rett og slett gikk for fort, så hun hadde vann på lungene. Det var fullstendig kaos på fødestuen, da de plutselig hadde 2 kritiske pasienter (meg og babyen). De tok med babyen på intensiven før jeg rakk å se henne, fikk ikke se henne før mange timer etterpå. Den følelsen var ikke god. Jeg ble satt i gang da vannet gikk 2 dager før, men de mente hun ble litt prematur siden ul terminen ikke var før 3 uker etterpå, jeg kranglet masse med de da jeg hadde mens termin samme dag, pluss at jm som jeg gikk til kontroll til regnet ut at det var umulig at ul terminen stemte, da far hadde vært bortreist en periode, men det ville de ikke høre på.

Så til saken:

Nå prøver vi å få en til, men jeg er livredd for den fødselen. På barsel sa de flere ganger at dette måtte ikke skremme oss til å få flere hvis vi ønsket for vi kunne få ks hvis vi vil. Er det så "lett"? Det er faktisk så ille at jeg vet ikke om jeg orker å gå i 9 mnder å grue meg til dette. Og hva hvis jeg får planlagt ks, så blir det så stor forskjell på mens og ul termin. Med begge hadde jeg stor forskjell i mens og ul terminene, og begge kom mye nærmere mens termin.

Ble mye rot her nå, vanskelig å prøve å gjøre det kort, men håper virkelig noen kan svare meg, kansje dere har hatt planlagt ks før?

:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...