Gå til innhold

Noen som har tatt veldig mange aborter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt veldig mange aborter selv, 5 stykker.

Jeg klarer ikke å ta p-piller fordi jeg blir så kvalm. Jeg har kastet opp av alle merkene jeg har forsøkt. Har oxo prøvd hormon spiral, men den fikk jeg magesmerter av.

Noen gutter får jeg til å bruke kondom, men ikke alle vil. De vet jo at de kan gjøre meg gravid, men det blåser de i. De presser meg uansett til abort allikevel.

Jeg fremstår vel som dum her og jeg føler meg dum oxo =(

Nå driver jeg med en ny gutt som jeg håper vil bli kjærest med meg. Jeg bruker ingen prevensjon nå og han vet det.

Begge har snakket om barn og familieliv osv og vi ønsker ikke det i det hele tatt. Men jeg ville jo ha hatt unge med han hvis jeg blir gravid allikevel da. Men jeg vet at han ville gått fra meg da.

Jeg blir åpenbart veldig lett gravid. Det er bare et tidsspørsmål før jeg blir det igjen nå med han.

Jeg tror jeg lar meg selv bli gravid for å på en måte teste kjærligheten gutten har for meg. Hvis han vil beholde da elsker han meg på ordentlig og hvis ikke er han ikke den rette.

Dette er jo en syk måte å tenke på. Jeg vet det. Men jeg klarer ikke å forandre på dette mønsteret selv.

Finnes det noen andre som har det på samme måte eller som har noen gode råd å gi meg?

Det hadde vært fint om jeg slapp fordømmelse og stygge ord. Jeg har det vanskelig nok allerede.

Takknemlig for svar =)

Fortsetter under...

Vet ikke hvor gammel du er, men virker litt umoden ;)

Jeg har blitt gravid 3 ganger med samme gutt, vel og merke.. Han prøvde å tvinge meg til abort de 2 første gangene.. men ikke den siste.... Barn nr 2 var dødelig syk, og han fødte jeg i uke 22.. Ble satt igang etter egen avgjørelse... Egentlig det letteste valget jeg har tatt.... Men en abort hadde jeg aldri klart å gjennomføre sånn bare likevel...

Hvorfor ha sex hvis du ikke får bruke kondom? De utnytter deg...

• 3 uker senere...

Stå på ditt når det gjelder kondomen! Hvis han virkelig vil ha deg, bruker han kondom. Og det er en enklere måte å teste om han elsker deg på enn å bli gravid. Hvis ikke, finnes det andre råd. Her er et:

Jeg kan ikke bruke p-piller og derfor var kondom eneste mulighet lenge. Jeg hadde samme kjæreste i mange år og vi brukte bare kondom. Da jeg ble litt eldre, fant jeg ut at det finnes andre hjelpemidler. Jeg kjøpte noe som het persona (så vidt jeg husker). Det var en liten maskin som fungerer slik at man tisser på en pinne bestemte dager i måneden og trykker på en knapp den dagen man får mensen. Så viste et lys meg hvilke dager som var sikre (grønt lys) og hvilke dager som var "kondomdager" (rødt lys). På den måten fikk jeg og kjæresten min anledning til både å ha sex med og uten kondom. Jeg brukte den i flere år, og ble ikke gravid før jeg bestemte meg for det.

Spør på apoteket (gjerne på flere apotek). Det er ikke sikkert de har maskinen der, men de har informasjon om hvordan du kan skaffe deg en, og vet sikkert av flere merker. Det er ikke et veldig billig alternativ, men mye bedre enn de psykiske nedturene aborter er.

Lykke til!

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

P-stav, P-piller, P-sprøyte ,P-ring, P-plaster, kobberspiral, hormonspiral, minipillen, kondom, angrepille... Hvis du helt alvorlig mener at det ikke finnes et eneste alternativ som funker, ja da synes jeg faktisk du skal holde deg unna sex med den tankegangen. Finnes mennesker som er desperate etter et barn, og du blir gravid for å teste kjærlighet ? Og abort er prevensjon ? Nei , vet du hva... Beklager, jeg blir fysisk dårlig... Håper for din del at du tar deg kraftig sammen!

Barn er ikke leketøy.... Klem sammen beina

Annonse

Hei :)

Det jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt er at det er noe som ligger bak disse følelsene du har og dette som du gjør mot deg selv. Jeg mener at det kan grense mot selvskading det du holder på med.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med helsevesenet ang hvordan du har det og hva du har vært gjennom. Enten via fastlegen din eller Amathea.

Håper at det ikke blir noe 6. abort på deg, men at du velger å søke hjelp! Lykke til! :)

Dette høres slett ikke bra ut. Om en gutt virkelig liker deg, så vil han klare kondom til dere føler dere klar for å lage familie. Høres ut som guttene utnytter deg. De får deg i seng før det utvikles et forhold, de tvinger deg til sex uten kondom selv om du ikke vil og når det går "galt", så får de deg til å ta abort. Om du ikke stoler nok på deg selv til å si nei eller forlange kondom, så bør du kanskje velge sølibat. Da mener jeg ikke sølibat for alltid :) Men lenge nok til at du får bygd deg opp en selvtillitt. Det er du som bestemmer over din kropp og den gutten du inviterer inn bør prise seg lykkelig over å være utvalgt og synes du er verdt kurtisen. For det er du selvfølgelig. En annen ting som også er viktig. Et barn er ikke eneste "bivirkning" sex kan føre til. Beskytt deg!

Dette syntes jeg høres veldig spesielt ut. Vet du at alle disse abortene kan gjøre at du aldri kan få barn senere? Hver gang du er gravid blir det et lite sår på livmoren. Dersom du må ha utskrapning i tillegg til medisinsk abort er det også en viss risiko for at du får infeksjon og dette kan føre til problematikk i forhold til å bli gravid og fullføre svangerskap senere. Hva salgs mann nekter kondom og tvinger jenta til abort etterpå??? Er det en mann du vil leve livet med????

• 1 måned senere...

Da hu skrev dette sa hu fint ifra at hu ikke gadd få "idiotiske" svar.. Og det burde bade du 15:07 og alle andre som kommer med uhyggelige svar akseptere..

Hu skriver hu ikke klarer p-piller pga kvalme.. og fikk magesmerte av spiral. Hu sier også at mange gutter ikke vil bruke kondom..

Hu har faktisk grunner til å ikke bruke det, siden det ødelegger hu..

Guttene derimot burde ha såpass mellom øra, men jeg veit selv at det ikke er alle som gidder det..

Det er før gud skyld ikke hennes skyld at de guttene ikke vil bruke beskyttelse.. Så hvis litt mer respekt da du/dere skal komme med frekke svar! Du/dere vet ingenting om henne.. Og da synes jeg dere skal holde det før dere selv.

Og til trådstarter! Ikke bry deg om de som slenger dritt og kommer med frekke svar.

15:07 her

Og jeg er helt enig med 23:13

Om man ikke er i et fast forhold, ikke kan bruke kondom og ikke kan bruke noen andre prevansjonsmidler, nei da får en rett og slett avstå fra sex. Tenk på alle kjønnssykdommer man også kan få da? det er ikke bare gravid man kan bli når en har ubeskyttet sex!

Annonse

Kjære deg.

Du virker veldig ung (ref. "oxo") og litt umoden. Det sier jeg ikke for å være frekk, men det har litt med fortsettelsen å gjøre.

Slik jeg forstår deg så er du singel. Hvis du vil teste kjærligheten til disse guttene du møter så bør du vel heller gjøre det ved å se om de blir hos deg selv om du ikke hoppe til sengs med de ved første anledning. Lær han å kjenne og omvendt, lær å stole på hverandre før du hoppe i sengehalmen med han. Da finner du en kjæreste og ikke en som utnytter deg. For å si det litt stygt så virker det på meg som om du har fått et rykte på deg blant gutta om at du er litt "laus på tråden". Kan det stemme tror du? Det får i så fall gutter til å tenke sex, ikke forhold slik du vil. Og da hjelper det fryktelig lite at du blir gravid. 5 aborter er fryktelig mye.

Du bør:

*ta deg en tur til legen og snakke litt om prevensjon og hvilke alternativer som finnes

*ikke la deg overtale til å ha sex med noen uten kondom, det kan være direkte farlig for deg, du vet aldri hvem din partner kan ha vært intim med tidligere. Jobb med deg selv, ikke bare trekk på skuldrene og si at "jeg klarer ikke"...selvfølgelig klarer du, det er din egen verdighet det gjelder, du har lov å være sta, egen og bestemt når andre invaderer livet ditt. Det er vanskelig ja, men prøv og tro på deg selv.

*kan hende du trenger å snakke med noen proffe om ditt følelsesliv og hvorfor det blir som det blir mellom deg og gutta. Tenker da psykolog eller lignende. Det er også noe du kan prate med legen om hvilke muligheter for hjelp som finnes.

*og sist men ikke minst.... la deg ALDRI presse til å ta abort. Husk at du har selv et valg og det er viktig at du også får velge. Det kan komme en dag da du angrer bittert over alle disse abortene. Jeg er selv der. Hadde en abort for mange år siden, har siden ikke greid å bli gravid igjen, er blitt "gammel" i så henseende og skulle gitt mye for å ha hatt det barnet jeg tok bort.

Lykke til. Tro på deg selv. Jeg heier på deg ;)

Det finnes jo de som blir gravide og så tar abort som en form for selvskading. Det virker som du sliter veldig med deg selv med tanke på at du lar det bli presset av forskjellige gutter, både til å ha sex uten kondom og til abort. Tror du hadde godt av å snakke med en psykolog om dette.

Ellers så er jo pessar eller femcap noe for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...