singelmamma Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Spør dere her inne i håp om at noen kan gi meg svar... Ble gravid ved første ins., men resulterte i SA i juni. Kroppen har nok brukt litt tid på å komme seg......men.... Var til scanning i juli= null egg, bare to vanncyster, var på ferie i august=hadde trolig eggløsning i følge blodprøver tatt av gyn, men fikk ikke dratt nedover pga ferie (en vanncyste borte, en igjen), scanning denne uka viste null egg bare vanncyste (mulig den samme jeg har hatt lenge) som gyn. forsøkte å punktere med kanskje ikke verdens beste hell pga tykk vegg på cysten (ny kontroll mandag). Gynekologen sier hun tror vanncysten kan være årsak til manglende egg, men dette er ikke helt logisk for meg (kan ikke nok om det heller, altså), men skjønner at evt. egg ikke klarer passere cysten pga dens størrelse, men at egg"produksjonen skal hemmes pga den er for meg en gåte. Noen som vet mer og kan forklare meg? Gynekologen har flere ganger anbefalt meg å begynne på p-piller for å bli kvitt cysten, men (hallo!!!!!) er redd for å tukle med kroppen i "gal" retning.... Hun har ikke sagt noe om hvor lenge jeg må stå på dette, men det er snakk om noen sykluser,tror jeg, og noen sykluser er for meg en evighet... og i værste fall trenger kroppen enda noen lengre sykluser på å normalisere seg i riktig retning igjen... Noen som har noen tilsvarende erfaringer eller som vet noe om dette? Kakebaking ser ikke ut til å være min sterke side for tiden.... Mangler den viktigste ingrediens får´n si....
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Hmmmm...her er jeg på utrygg grunn...har ikke gjort dette selv, men har hørt om andre som også har måtett gått én syklus på p-piller for å få en "frisk start". Håper du lykkes med å få eggproduksjonen på plass igjen! Egg må man jo ha for å bake :)
singelmamma Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 Bare limer inn svaret jeg fikk fra Lindenberg på CFC i dag. Veldig glad for å ha fått en second opinion! Og kanskje svaret er til hjelp for andre i liknende situasjon... svend lindenberg: (03-09-2010 20:23:29) ja jeg ville gøre præcist som din gynækolog. Denne cyste forsvinder hurtigst med p-piller og en cyste hindre ægdannelsen
Gjest Pippi9 Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Hei singelmamma, Veldig kjipt at disse vanncystene skaper så mye trøbbel. Jeg hadde heller ingen annen eggaktivitet nå før jeg måtte avbryte stimuleringen pga. dominerende cyste. Har lest at en cyste dominerer den eggstokken den sitter på, altså den andre kan produsere. Men sikkert det lureste for deg å ta en p-pille syklus for å nullstille cystene - har hørt om det jeg også. Selv skal jeg til kontroll på torsdag for å se om min cyste har sprukket.
singelmamma Skrevet 5. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2010 Lykke til på torsdag, Pippi! Dersom den ikke er borte, kan du be gyn. om å punktere den. Går sikkert bedre med punktering for deg (enn meg) siden cysten nylig er oppstått og "veggene" dermed ikke er så harde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå