Gå til innhold

Dere som har fått strekkmerker....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynnte å få dem når jeg var ca 17 uker. Hadde gått opp ca 6 kg.

Har begynnt å bruke Dr. Greves strekkmerkekrem , selvom de fleste sier det ikke har noe for seg. Men jeg synes faktisk det ser ut til å hjelpe litt, har ikke fått noe særlig mer siden jeg begynte med den, og mener fargen er litt dempet. Lever i hvertfall i håpet om at det hjelper hehe.

den kremen skal jeg søren meg prøve! jeg ser ut som en tobent sebra :P jeg er gravid med nr 2 nå så hvis det kan hjelpe meg og forebygge så er kremen hjertelig velkommen.

jeg fikk strekkmerkene i 4-5 mnd med førsteman da hadde jeg lagt på meg 8 kilo.

I forrige svangerskap fikk jeg strekkmerker ca i uke 33, da hadde jeg lagt på meg kanskje 15kg? Jeg fikk bare strekkmerker på magen, så vektoppgangen hadde kanskje ikke så mye å si, magen hadde jo blitt stor uansett... Den ekstra vekta lå vel heller andre steder. Det tok bare en uke eller to før magen min ikke så ut... Huttetu...

Jeg smurte meg forresten med veldig dyr strekkmerkekrem fra Clarins, egentlig mot bedre vitende. Tenkte det var verdt et forsøk, selv om jeg egentlig visste at de ikke virker... Like greit å kjøpe en billig krem og smøre med for velværens skyld, å bruke 300+++ på strekkmerkekrem er bare tull! Kremer virker ikke mot strekkmerker, som kjent trekker ikke kremen så langt ned i huden at den når inn dit hvor strekkmerkene dannes.

Denne gangen håperhåperhåper jeg at jeg ikke får strekkmerker andre steder, i alle fall. Er veldig spent på hvordan det vil bli... Selv om strekkmerkene mine har bleknet veldig, vises de likevel tydelig.

Jeg har ikke fått noen ennå (er 12+3) men med nr 1 og 2 fikk jeg de i 6. måned ca og ingen på magen. Smurte meg med Biotherm sin strkkmerkekrem og er helt sikker på at det hjalp. For noen år etter når jeg gikk raskt opp i vekt så fikk jeg masse strekkmerker på hoftene og da var jeg ikke gravid og smurte meg ikke...Kommer til å kjøpe den nå også så snart kvalmen er over og jeg klarer lukter...;-)

Hei hei. Jeg begynte å få strekkmerker i uke 22-23, hadde lagt på meg 4 kg...men alt flyttet seg opp til magen.. Strekkmerkene kom der hvor vevet er ødelaget etter 18 år med insulinsprøyter, så jeg får ikke gjort så mye med det.. Kremer er bra for det gir den overhuden (epidermis) mer elastisitet, tørr hud blir lettere ødelagt. Men det som virkelig forbygger er massasjen og stimuleringen av huden. Dette gir økt blodgjennomstrømning i dermis (2 hudlag) og minsker risikoen for strekkmerker. Begynn tidlig å massere, fra symfysen og opp mot ribbeinsbuen og ut mot sidene. Og for god massasje trengs en fet krem eller olje, bir sårt uten.

:)

Annonse

Hei!

Jeg har ikke tenkt på at arr etter insulinsprøyter kan øke sannsynligheten for strekkmerker!! Men når du sier det så er det jo helt logisk...hmrf...jeg har hatt diabetes like lenge som deg, og magen min er full av arr (bruker pumpe nå, og får veldig stygge arr av den tykke nåla)...

Jeg skal begynne å massere og smøre meg, så får vi håpe det kan hjelpe litt :-) Hvis ikke så får det bare være :-) hehe...ikke så mye å gjøre med det uansett.

Er du "Lita vinterprinsesse i des 10" fra rogalandsomr??

Begynner å få skikkelige merker på utsiden og innsiden av lårene, og de kom da jeg var rundt 17 uker på vei, da hadde jeg vel gått opp 7-8 kilo. Puppene har også fått merker, men akkurat det får jeg ikke gjort noe med...

Har smørt meg med babyolje og body butter. Ser ikke ut til å hjelpe.

MEN! Har ikke fått ett eneste merke på magen enda, kun ett lite ett på en cm rett over et arr etter piercing i navlen :/

Hei hei MyLittlePony.

Nei jeg er fra Buskerud. Jeg smører som en gal og masserer inntil 4 ganger daglig...men noen merker har det blitt, ikke så store så eg håper jeg klarer å begrense mest mulig. Men magen vokser og skal jo gjøre det litt til, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...