Med_håp_i_magen Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 I Aftenposten i dag var det en artikkel om at forskere har påvist at babyer som får Paracetamol i magen eller de første 6 mnd er i større fare for å få allergi og astma. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3793185.ece Selv har jeg arvet allergier og astma og har trodd jeg tok alle forholdsregler for å minske faren for at junior i magen skulle få det samme. Kommer i hvert fall til å lide meg gjennom hodepina heller enn å ta piller resten av svangerskapet og ammeperioden!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Jeg synes nesten annenhvert barn har noen form for allergi eller astma, har allergi selv og hadde lett astma på barneskolen. Men ingenting som egentlig har värt til noen fare for meg eller begrenset livet mitt, foruten at jeg ikke fikk den hunden jeg alltid önsket meg hehe...jeg tror det har mye med hvordan man lever, siden så mange har det i dag. Vi bor i tettere hus, i mer forurensning, med mindre aktivitet og rusk og rask rundt oss. Jeg fikk feks astma når jeg byttet barneskole...på ungdomsskolen forsvant den. Det kan jo skyldes alderen, men så var også skolen i hardt vär for noen år siden pga skikkelig dårlig innemiljö over flere år. Jeg er selvfölgelig med på å ta alle forhåndsregler som er mulig, men samtidig tror jeg at enkelte ting hypes litt opp...paracet når det er strengt nödvendig er kanskje bedre for barnet enn at det skal stresses opp over at mamma ikke har det bra?
Med_håp_i_magen Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 Forskerne sier jo at barn med høy feber fortsatt bør få paracetamol, men de peker også på nettopp at det brukes for mye som en grunn til at flere får allergier og astma nå en tidligere. Så kommer sikkert miljøet ellers i tillegg, men det står at forskninga har i alle fall til en viss grad tatt høyde for disse variasjonene...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 denne artiklen driter jeg i... rett og slett.. Noe må vi få ta når vi er syke....
mlkg Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Det kommer stadig frem ny viten inne medisinsk forskning. Derfor vanskelig å være helt sikker på noe. Man bør uansett forsøk å ta minst mulig medisner når man er gravid. Jeg har to barn fra før. De får paracet en sjelden gang hvis de har svært høy feber, ikke klarer å spise eller bare gråter fordi de er så plaget. Ellers tror jeg det er bra for febersyke barn å ligge og sove når de er syke. (Hvis de får paracet, følser de seg friske og klarer ikke å ta det med ro.) Våre barn har derfor fått lite paracet selv om de har vært mye syke, ble jo glad for det når jeg satt ved frokostbordet og leste om artikkelen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå