Gå til innhold

Noen som har ideer til hvordan man skal de vordende besteforeldre den store nyheten?

Anbefalte innlegg

Likte en ide jeg så på en gammel forumtråd: Lag en middag bestående av mini-mat! Minimais, minigulrøtter, små pølser, cherrytomater, minipizza/pizzasnurrer... Servert på små tallerkner. Hva skulle man hatt å drikke?

Noen andre ideer?

Fortsetter under...

Jeg mente selvfølgelig "...hvordan man skal FORTELLE de vordende besteforeldre..." Sånn går det når man multitasker og følger med på TV i tillegg til å skrive innlegg:p

Da jeg var gravid med 1.mann kjøpte vi et forkle på nettet med skriften "Hurra jeg skal bli Bestemor" som vi ga i gave. Denne gang hadde vi kjøpt en t-skjorte til den kommende storebroren på snart 3 år der det stod "Jeg skal bli storebror". Begge måtene ble veldig godt mottatt:)

Vi tok den enkle veien denna gang.

Kjøpte en stor orkide innpakka me lapp dær det sto "Gratulere, dåkker ska bli besteforeldre - Igjen :) "

Ellers fikk æ laga 2 skjorter til ungan der det sto " Æ ska bli storesøster" Og på brorn si " Æ ska bli storerbror - igjen" å la ut bilde av dæm bægge på facebook. :) Bei vældi godt mottatt! :)

Annonse

Vi fortelte det litt tidlig, pga veldig nær kontakt med familie og siden jeg ikke var i god form.

til kommende bestemor (ho blir 50 neste år) : passer det at vi tar med barnevogn til bursdagen din?

til kommende bestemor og bestefar: hadde sløyfe rundt magen tok den med en gang

Til kommende oldeforeldre tok vi to forskjellige varianter:

1: tok en blomst med rosa og blå sløyfe på med kort og på kortet var det pinnetegning av et menneske med teksten "dette er en tegning av deres oldebarn, hvordan det ser ut får dere se til våren "

2. " vi har tenkt litt...... og synes vi har blitt for store til å kalle deg bestemor,...... er det greit vi kaller deg oldemor"

Søster mi strikka/kjøpte babysokkar og gav i ein konvolutt..syns den var sjønn eg. Me spurdte sist gong mine foreldre om det var greit me kom 3 heim t jul, og hans foreldre om vogga som oldefar hadde laga snart var klar til bruk.. Blei sjølvsagt godt mottatt. :) Trur eg berre ska sei d denne gongen :)

Jeg tok med en flaske vin sist vi var hos svigers og sa "siden jeg ikke kan drikke på en stund så skal dere få denne....." Det ble noen stirrende blikk og noen fine smil etter på!

Har ikke fortalt det til min mor enda... men vet ikke hvordan. Sist var jeg 18 år og sendte det på sms.. hehe.. Tror jeg tar en annen variant denne gangen ;)

vi har tenkt i år, som ifjor, å gi bildekalender av datteren vår i julegave. Kle henne i en "jeg skal bli storesøster i mai"-body og legge bildet i mai måned, så får de vite nyheten på julaften. men da er jeg 4 mnd på vei, så det spørs om jeg klarer å skjule det så lenge, har ingen behov for det egentlig, men vært artig. og ingen av de bor her heller, så de ser oss kun når de er på besøk.

Men egentlig er nyheten så stor i seg selv at jeg synes ikke vi trenger gjøre noe ekstraordinært ut av det :-) Men det hadde vært en koselig måte å gjøre det på.

Vi venter vår første og begge foreldres første barnebarn.. Skal fortelle mamma på lørdag og hun har bursdag. Har kjøpt en bok som heter Bestemors bok, så får vi se hvor lang tid det tar før hun skjønner den etter at hun åpner gaven... ;-)

Annonse

Vi tenker også på den tskjorta med "jeg skal bli storebror" på. :) Gleder oss.. hehe, men det er noen uker til enda da :(

De skal finnes en side her inne på bim et sted hvor det står en liste med tips og tror jeg... :)

He skal storesøster på 3.5 få fortelle besteforeldrene den store nyheten når den tiden kommer. Både jeg og mannen min hadde tenkt det uavhengig av hverandre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...