Gå til innhold

Ang. fødsel nr 2

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

går gravid med nr 2 og lurer veldig på hvordan fødselen blir...

Noen som hadde en rask fødsel med nr 1, og kan dele erfaringer om hvordan fødsel nr 2 var?

Leser overalt at fødsel nr 2 går raskere enn fødsel nr 1 - er livredd for at jeg ikke skal merke noe før det er "for sent", og at det blir hjemmefødsel ...

Fortsetter under...

Jeg hadde en rask fødsel med prinsesse nr 2...

En helt annerledes fødsel enn hva det var med førstefødte kan en si for med henne brukte jeg lang tid..

Hvordan gikk fødselen med førstefødte da?

Tror nok alle en eller annen gang i svangerskapet får akkurat samme tanken med redd for at det går for fort etc, men som regel så kommer vi oss helberga på sykehuset.. Hehehehe..

Et solid tegn er jo når vannet går :)

• 4 uker senere...

Oisann det var kjapt, hehe.. Sønnen min tok det 10 timer og 20 min å sette til verden, syns det var ei grei lenge, men lenge nok altså ! går det fortere så er det hvertfall grett :P Min nr 2 kommer ikke før i april, blir spennende !! Vet aldri hva som kan skje heller.. Min mor fødte første etter 4-5 timer, nr 2 etter 2 døgn iiiik, nr 3 etter 4-5 timer med han å, nr 4 (MEG HEHE) etter 10 timer.. Så alt kan skje :)

Jeg likte epiduralen, fikk den etter 8 timer, men den ble skrudd ned fort :( Men ut kom gullungen.

• 2 uker senere...

Så du kom inn på sykehuset med 8 cm ? uten å ha merket noe eller?

Spør fordi jeg ikke hadde rier før under 1 t før jeg fødte med nr2

Første var en rask fødsel som varte ca 4 t fra 3 cm åpning. Med nr to så ville jeg ikke rukket sykehuset om ikke ambulansen var inne og jeg bor 5 min fra sykehuset.

Jeg er glad jeg ikke bekymret meg for rask fødsel :) he he for da hadde jeg gruet med rette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...