Gå til innhold

hvilket merke skal vi prøve nå da...???

Anbefalte innlegg

vi har prøvd både nan og hipp til jenta vår på 2,5 mnd. som kun får tillegg, men hun får kraftige luftsmerter under og etter måltidet og gulper endel etterpå selv om hun har rapet mye. vi gir maltekstrakt for å forebygge hard mage, så avføringen er fin og gul. noen som har gode erfaringer med noen andre merker mme? eller skal vi fortsette å prøve hipp? byttet fra nan til hipp for 3 dager siden men ingen forandring. håper noen vil svare! :)

Fortsetter under...

Vi hadde samme problem med NAN. Byttet til HIPP, og det ble litt bedre umiddelbart. Prøvde også fennikel-te med stor suksess, 5 ml før hvert måltid. Du kan jo prøve det i tillegg. Fennikel-te får du kjøpt på helsekost og apotek. Jeg kjøpte på apotek og fikk med oppskrift.

Det kan være malten som gir luftsmerter faktisk. Siden du skriver at du gir forebyggende er du sikker på at dere trenger det? Vi måtte gi malt i noen uker, så testet vi uten og har ikke hatt behov for det lenger. Spesielt siden du har skiftet merke ville jeg testet det merket uten malt.

Enig med Fifrildi ( var det riktig skrevet?!:-)). Luften kan komme av malten også. Forsøk uten malt ( Hvor mye malt tar du hver flaske foressten?)

bare en liten tanke.. Vi flaskemammaene tenker ofte at det erstatningen som grunnen til at barna våre har diverse mageplager, men puppeunger får da også vondt i magen. Noen ganger kan det faktisk være noe helt annet... f.eks overført stress fra oss mammaene eller noe annet.. Har egentlig ikke tid til å skrive om dette nå, så skjønner ikke hvorfor jeg tok det opp...

Anyway

Sånn var det med min jente og... Tålte ikke hipp, nan eller nan HA1. Vi endte opp med collet.. Det fungerer mye bedre.. Vi måtte også slutte med malt fordi hun fikk så mye luftsmerter av det. Begynte å gi svisker saft eller mos i steden, og det går veldig greit.. Begynte med dette når hun var litt under to mnd.

Veit at det står at svisker ikke skal gis under 4 mnd, men legen mente det var greit.. Det er jo tross alt bare svisker og vann, mens maltekstrakten inneholder både gluten og sukker..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...