Gå til innhold

Løpetur i uke 6, mensmurringer etterpå... Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg løp for første gang på flere år da jeg var 6-7 uker på vei, og fikk ganske mye murringer etterpå. I tilegg ble jeg døds sliten og magen ble hard.

Men det gikk helt fint da jeg hadde slappet av litt etterpå:)

Er fortsatt gravid og er 12 uker på lørdag:)

Løping, jogging og gåing er bare sundt, så lenge man ikke overdriver:)

Takk, det var godt å høre! Jeg løp mye i forrige svangerskap og, men kan ikke huske smertene med murringer i etterkant. Derfor har jeg og alltid vært med innstillingen at man kan fortsette som før så lenge man lytter til kroppen. Tror nok jeg korter ned løpa litt og passer pulsen bedre neste gang..

Det jeg har lest er at trening er veldig bra, men ikke å begynne på trenings- økter/ -typer man ikke har drevet med rett før svangerskapet. Burde altså kun fortsette med det man har gjort og minske intensiteten litt. Mild trening er selvsagt greit uansett. Og viktig å lytte til kroppen. God trening!

Annonse

Har løpt og syklet året rundt i mange år.. :) Jobber som instruktør på treningssenter, og holdt på til og med 7mnd sist. Svømte de siste 2 mnd da magen ble for tung og stor. Prøvde å holde meg under 75% av maks puls, og følte hele tiden det var fint da. Bare disse muringene som jeg kjente i går som jeg ikke har kjent før (som jeg husker).. men som mange av dere sier dere har kjent selv. Kan hende jeg er blitt litt tuppemor av å ha begynt å jobbe på prematur-/intensivavdeling siden sist.. ;)

KLem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...