LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 noen som vet hva d er? har visst dette. er meeget trolig ikke gravid denne pp heller, var hos gynekolog og sjekket idag, der viste det seg at slimhinnene var meget tynne, umodne folikkel (? ) hm skjønte ikke alt jeg. er blitt anbefalt hormonkur. er helt utafor. noen som har opplevd lignende eller vet noe om dette..
gulda Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Hei. Veldig kjipt du antageligvis ikke er gravid. Skulle gjerne hjulpet, men klarte ikke å finne ut så mye. Så et sted at noen nevnte at folikkel er noe egget ligger inni før EL, men skjønte lite. Insulin resistens er vel noe i gata diabetes? Men skulle du ikke få noe mer oppfølging? Skjønner godt du ble forvirra av dette. Jeg synes du skulle ta en telefon til legen og få litt mer svar. Lykke til! Håper du får oppleve babylykken snart!
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 takk! det er noe med diabetes ja, kroppen tar visst opp for mye av d som inntas eller noe... tror jeg må ringe imorgen, d var smart hormonbehandling er vel spryøter i magen ? ane ingenting om dette her.
kokosyklus Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Her er en link om insulinresistens. Knaskje du sakl begynne å kontrollorer litt av karbohydratinntaket ditt, så hjelper det litt? http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/diabetes-type-2/insulinresistens-11033.html Videre synes jeg du sakl skrive ned alle spørsmålene du har. Det er litt dumt av legen å bruke ord som umoden folikkel uten å forklare nærmere hva det betyr. Hvsi du googler menstruasjonssyklus finner du gode svar på folikkel. Synes hun kunne forklart de kortversonen av den. Her er en link jeg fant i farta... http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/For-svangerskapet/Egglosning/Kvinnens-menstruasjonssyklus/ Det virker som om kroppen din iallefall kan reverseres tilbake til normalen. Jeg husker ike så mye om insulinresistens, selv om jeg kunne det en gang i tiden. Les litt om det og gjør noen kostholdsendringer hvis det er nødvendig, så vil den mest sansynlig gå tilbake av seg selv. Tror og jeg hadde ei venninne med insulinresistens. HUn laget seg fedonlindberg mat og er helt kvitt det:) Les og se om det er noe du kan gjøre. Hormonbehanlingen kan man sikkert både ta i sprøyter og piller. Kommer vel an på hva slags behandling man skal ha. Når du kommer over sjokket synes jeg du sakl lese litt om insulinresistens, menstruasjonssyklus og insulin. Da er det lettere for deg å stille spørsmål neste gang du er hos legen, og mye lettere for deg å kunne regulere noe selv. Hjelp til selvhjelp? Lykke til!
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 tusen tusen takk! skal se på dette senere. nå ut med min sånn og være takknemlig over han jeg har ganske utrolig at jeg fikk han uten stress. har alltid hatt dette men med p piller blir man visst bedre og da jeg glemte noen dager, ble jeg gravid. ellers hadde jeg nok vært der jeg er nå da. det er jo fantastisk da. en go helg til deg fra meg!
lindynatt Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 mulig du kanskje har pcos? Ta å google.. men typiske symptomer er ureglemessig syklus, overvekt, kviser, "mannlig" hårvoks (mage, fjes)
*Ønsker spire* 8pp Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Hei:) Uff, kan skjønne det var kjedelige nyheter å få! Det første som slo meg var tanken på pcos. Da har man nedsatt følsomhet for insulin i vev og som kan gi eggløsningsforstyrrelser hvertfall :S Ønsker deg masse lykke til og krysser fingre og tær for at du snart får din etterlengtede spire! God klem til deg!
LilleweeMe+oktoberbarnet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2010 fått noen svar, det var ikke alt som tydet på pcos men de var nok nærliggende.. har jo fått smilefjes hver mnd ( el) men de var visst dårlige eggløsninger og prosessen videre svikter. har knapt rørt karbohydrater nå men er vel litt mer i sjokk og mistet matlysten sånn sett. kan jo få barn det kan bare bli en lenger vei har jeg forstått? takk for støtten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå