Gå til innhold

hvorfor kan ikke flere ta hensyn til gravide????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir irritert at ikke flere kan ta hensyn til gravide???? da mener jeg generellt. Og når først når noen er så snille å hjelper deg med ting de ser du sliter med er det ofte mødre som netopp har fatt baby selv!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "å ta hensyn" da?

Jeg synes ikke andre skal måtte ta hensyn til meg fordi jeg har valgt å få barn. Derimot er jeg veldig takknemlig for hjelp om jeg trenger det, men da må jeg og ha vett til å spørre om det.

Men...-det var kanskje ikke det du var ute etter?

Skrevet

Er litt enig med ziz & lille snorkfrøken :) her gitt.... Trenger man hjelp er det faktisk ikke verre enn at man spør. Folk er ofte svært så behjelpelige hvis man spør noen med et smil.....

Skrevet

Noen mennesker er litt blinde ovenfor andre ja haha Stresset rundt i går, var hos jordmor og fikk beskjed om at jeg kanskje har svangerskapsdiabetes så ble rimlig ute av meg (testet i dag og jeg er frisk), handlet litt mat og skulle dra hjem igjen. Buss sjåføren var skikkelig hyggelig, jeg sto å ventet på bussen en god stund, og like før bussen endelig kom dukket det opp en flokk med skoleungdom som også skulle på bussen.

Da bussen kom stoppet den rett forran meg, utrolig søtt syntes jeg, men så var det da en jente ca 15 år som PRESSET seg nærmest gjennom magen min for å komme inn dørene først hahaha Kunne ikke annet enn å flire, for det var skikkelig frekt! Og så underholdt hun hele bussen ved å snakke i telefonen, og legge ut i det vide og brede i den om at Linn var en skikkelig duste jente som sa det og det og det, og sa at hun baksnakket bla bla bla :P

Skrevet

hehe.. ikke ofte jeg tar buss, men har gjort det et par ganger siste uka. Første gangen kom det ei dame å satte seg ned ned RETT ved siden av meg inne i busskuret og fyrte opp en røyk. Jeg ble så forbanna at jeg bare gikk derfra..hehe. Andre gangen stod det allerede en dame inne i busskuret da jeg kom. Etter å ha tørrpratet om de nye bussrutene en stund, begynte hun å rulle seg en røyk og fyrte opp. Da sa at jeg ikke skulle med bussen likevel, og gikk.. og jeg er skikkelig gravid, så begge var fullt klar over det. Når det gjelder slike ting syns jeg folk kan ta hensyn, og ikke bare overfor gravide heller da. Men man røyker da ikke inne i et lite busskur??! Hååh!

Skrevet

jeg er så delt når det gjelder dette temaet her..

På en side så ønsker jeg på ingen måte at hele verden skal ta hensyn til meg bare fordi jeg er gravid.. jeg har valgt å få barn!! Og jeg tar konsekvensene av det.. Og jeg vil ikke ha spesialbehandling før jeg eventuelt trenger det - og da spør jeg.. Med andre ord trenger jeg å sitte på bussen, og ingen reiser seg, så spør jeg..

samtidig så har jeg alltid vært den første som reiser meg og tilbyr plassen min til både gravide og eldre på bussen.. og synes det er normal høflighet. Og naive meg trodde dette var helt vanlig, men jeg innser nå som jeg er gravid selv (og tar mye buss) at de aller aller færreste reiser seg.. :/

Skrevet

Jeg synes at det bare skulle mangle at folk skulle vise respekt for gravide, jeg tar det som en selvfølge at man skal reise seg for eldre og gravide (høygravide kanskje, ikke sånn 3-4 mnd). Det har jeg alltid gjort men ikke alle som gjør det, men det synes jeg er veldig uhøffelig.

Mener ikke at hele verden skal stoppe opp for oss gravide, men hvor er det blitt av respekten??

Var hos frisøren for 1 uke siden og da var det mange damer som satt og ventet og ei litt eldre dame, det var kun den eldre damen som reiste seg og tilbudte meg plassen sin, men jeg sa nei, hun var tross alt ca 70 år.

Skrevet

Jeg synes at folk bør reise seg slik at gravide (og eldre) får sitte. Jeg har i hvert fall hatt store problemer med å stå under hele graviditeten pga lavt blodtrykk og kvalme. Nå som jeg nærmer meg termin er det andre grunner til at jeg trenger en stol. Det er ikke så hyggelig for noen hvis den gravide besvimer på bussen...

Skrevet

ja d er det jeg også mener, sier ikke at alle skal stå til tjeneste for meg bare fordi jeg er gravid, men unge mennesker kunne reist seg å latt gravide sitte når du kommer med store hadleposer på bussen som høygravid. Føler de bare sitter der å glaner på deg siden du har så stor mage.. :P

Skrevet

Heisann!

Jeg hører egentlig ikke til her inne ennå, men denne tråden bare MÅTTE jeg bidra til! Hehe!

Hørte på p4 her om dagen der de spurte lytterne om hvilket utdødd dyr de hadde villet gjenopplive om de kunne, og da var det en lytter som mente at folkeskikken kunne vært grei å få tilbake. Jeg satt og flirte for meg selv, og syns det var så godt sagt!

Jeg er ikke så utrolig gammel selv, akkurat, men tilogmed jeg merker at folkeskikken og respekten for andre er blitt ganske så utvannet de siste årene. Nå skal man liksom bare tenke på seg selv først, og så seg selv og så seg selv igjen....

Tenk hvis alle kunne bestemme seg for at nå skulle de gå foran med et godt eksempel... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...