..snøklokke.. Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Hei jenter! Jeg er nå nesten 24 uker, og har siste uken begynt å kjenne av kynnerene mer. Har hatt dem til og fra i mange uker, men nå kjennes de mye mer. Strammer godt, presser litt nedover og jeg kan kjenne dem bak i ryggen. Ikke mange til dagen, men et par-tre stykker. Hva er deres erfaringer, dere som har flere barn? Blir det verre for hver graviditet? Med andremann hadde jeg ikke så kraftige så tidlig som dette. Dette er altså tredjemann på vei:) Takk for svar!
blåklokka72 Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 For min del...helt klart JA. Dette er mitt 5.sv.sk og kynnerane har komen både mykje tidl i sv.sk og er òg strekare. Og det har vore tendensen i mine forrige sv.sk òg. Kjem både tidl og tidl og blir bare strekare og strekare. Har i tillegg fått barna bare tidl og tidl òg. Siste var født prematur, 5 veker før termin.. Derfor seier lege/jordmor at det klart er ein tendens hos meg og at eg er i risikosona for prematur fødsel denne gangen òg. MEN, som dei òg seier...det treng ikkje vere sånn... Så her er det berre å leve med spenninga. Er i veke 29 no og har termin 22 nov, så ser helst at eg "holder ut" til ut okt. No får eg kynnere fleire ganger for dag, både når eg er heilt iro, og når eg er å aktivitet. Dei er òg ganske sterke, kjenner dei godt og må berre stå/sitte heilt iro til dei har gitt seg. Varer stort sett eitt-to-minuttstid. Ganske ubehagelig etterkvart. Men eg veit om mange med same kynner-plagene som går greit til termin gang etter gang, så dette er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne tydeligvis. Kan berre ønske deg masse lykke til og krysse fingre for at vi begge når termin...iallfall nesten :-))
mlkg Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Jeg venter barn nr 3. Jeg hadde vedlig mye kynnerer sist, og har forstått det slik at det er vanlig at det blir mer og mer for hver fødsel. Men jeg har mindre kynnere denne gangen. Ser det i sammenheng med at jeg sist jobbet fullt nesten helt til termin og at jeg denne gangen har vært mye sykemeldt bl.a pga langvarig kvalme. Så tror det hjelper å ta livet litt med ro :-)
..snøklokke.. Skrevet 3. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2010 Hei og takk for svar dere:) Ja, aaamamma, du her nok rett i at stress kan påvirke i negativ retning. Jeg er for tiden i full jobb samtidig som jeg studerer fullt. Det er muligens ikke så lurt, men jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre det annerledes. Får ta det litt som det kommer, og håpe at det ikke blir for hardt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg venter nr 2 nå, og merker at kynnerne både er mye sterkere denne gangen og kommer hyppigere. Ofte er de også regelmessige og småvonde i noen timer, før det gir seg igjen. Så siden jeg bare har 3 uker til termin og fødte 2 uker før sist gang, så blir man jo litt ekstra spent når d skjer, men må vel bare slå meg til ro med at slikt er vanlig når man er flergangsgravid, og ikke trenger å være tegn på noe som helst dessverre;)
..snøklokke.. Skrevet 4. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2010 Jeg har ikke tegn til noen regelmessighet, bare sporadiske kynnere noen ganger til dagen.. Så man får vel bare se hvordan det arter seg i månedene som kommer. Jeg har ikke født før termin tidligere, og denne gangen skal jeg ha planlagt snitt så sån sett er jo kynnerne ikke nødvendige! Men men.. Det er jo greit at kroppen vet hva som er forventet av den da:)
MammaTilToTette + spire Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 Jeg venter nummer to,og merker kynnerene mye sterkere denne gangen...
Kialin Skrevet 4. september 2010 #8 Skrevet 4. september 2010 Stemmer i mitt tilfelle i hvertfall. Kjente ingen kynnere i første svangerskap. Ble derfor nesten panikkslagen når jeg fikk kynnere i uke 24 denne gangen -trodde det var rier... Tok noen dager før jeg klarte å slappe av og tenke: "det er bare kynnere".
Monique8 Skrevet 4. september 2010 #9 Skrevet 4. september 2010 Det stemmer ikke på meg. Er gravid for 7.gang (barn nr.8), og har aldri hatt så lite kynnere i et sv.sk før som det jeg har nå. Har kun hatt litt sånn sporadisk siste halvannen uken eller så- Ikke spes sterke heller. Og jeg har termin 8. sept. Forrige sv.sk hadde jeg ekstremt mye og sterke kynnere på slutten. Ble hele tiden lurt ift om det kunne være rier ) Men det er eneste sv.sk jeg har hatt slike kynnere. Ellers har jeg hatt ganske så moderate kynnere med ganske så likt forløp i alle de andre sv.sk. At jeg hadde så intenst mye og sterke kynnere på slutten sist hadde ikke noe å si for sv.sk lengden her heller. Gikk 14 dager over før fødselen startet av seg selv i siste liten før igangsettingsspøkelset kom )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå