Villa Perlesukker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Har 39.9 men almenntilstanden er bra og har tatt en paracet..... Er helt skutt:((( Bruker nemlig ikke løpe til lege med en gang....
St.Sunniva Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 så lenge den paraceten funker så er det jo ikke sikkert du trenger å reise til lege :-) Men om feberen vedvarer så bør du jo finne ut av hvorfor du har feber.
Mom2Two Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Erm.. man drar vel ikke til lege med feber som eneste symptom? Jeg har mange ganger hatt over 40 i feber over flere dager uten å dra til lege. Så lenge det ikke er et eller annet annet som tilsier at jeg bør oppsøke lege, så gjør jeg ikke det.
L&M Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Men viss du har 39.9 i feber og er slapp, så er vel ikkje almenntilstanden heilt bra? Trudde ikkje det var vanlig for voksne å ha feber, men som ho over seie så er det ikkje sikkert du trenger gå til lege viss paraceten virker? Eller du kan ta en telefon.. Har ei venninde som ikkje pleier å springe til legen med en gang heller, men kvar gang ho kjem seg dit ender det med sjukemelding og store plager... So til ho seier eg KOM DEG TIL LEGE FØR! =p Forje gang sjelte legen ho ut og... =p
L&M Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Eit konkret svar: på nhi.no står det at en bør kontakte lege ved feber over 40 grader. Så kan du vurdere det sjølv =)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Har jeg bare feber drar jeg sjelden til legen for det. Men har jeg derimot veldig vondt i halsen, øret eller noe anna sted som kan gjøre at jeg trenger antibiotika så karrer jeg meg nok til legen ja. Feber i seg selv mener jeg ikke er nok grunn til å dra til legen (ikke for meg iallefall)
HH72 Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Det er ikke antall grader som avgjør om en bør til legen eller ikke, det er allmenntilstanden. Dessuten bør man til lege om man har feber uten kjent årsak i flere dager. Høres ut som du trygt kan vente! God bedring!
meg & to små vampyrer Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 Om du føler deg klar i hodet ville jeg drøyet. Jeg pelier ringe lege eller legevakta når jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å henge med. Det skjer jo ikke ofte da.
-carina- Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Hadde jeg hatt feber oppimot 41 ville jeg kanskje tatt en telefon, ellers er det vel allmenntilstanden som avgjør. Det går feber rundt her nå da, begge mine to store har hatt 1-2 dager feber uten noe annet, de var hjemme mandag og tirsdag... Håper du blir fort frisk og at barna holder friske da! God bedring!! ) Snakket ellers med yngste din i dag, han lurte på om han kunne få komme på besøk! ) Sa jeg skulle snakke med deg... Hadde du hatt tid og lyst til å ta han med og komme en tur på lørdag ettermiddag? (Håper du er frisk til lørdag!)
Villa Perlesukker Skrevet 2. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2010 Hei Carina:) Vi kommer gjerne:) Mellomste var jo syk på onsdag.39.9 i feber idag så var det over. Vi er endelig ferdige i Oslo nå og håper vi får solgt unna kjapt:) Deilig å bare ha et hus å konsentrere seg om:) Neste uke må du ta deg en tur over veien:))) Visnakkes:)
-carina- Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Så koselig at dere kommer en tur... ) Tenkte oss en tur til Lillestrøm på formiddagen for å kjøpe vinterdress til Karsten, men er ellers hjemme... ) Jeg så mellomste din i dag og, gikk så stolt på tur med skolen da jeg var på vei for å levere i bhg. Ja, neste uke tror jeg det har roet seg litt med planer her i huset, så kommer gjerne en tur. Har vært litt mye i det siste, så kjenner jeg er litt sliten nå. Er godt at vi begynner å komme litt inn i rutine med bhg til de store og minste har begynt å klare å sove litt i vogna alene... Endelig kan jeg begynne å gjøre litt her... )
BikkjeBisk Skrevet 2. september 2010 #12 Skrevet 2. september 2010 Så lenge du ikke har feber lenge og ikke føler deg alt for lenge så tror jeg ikke du trenger og dra til lege, men varer den over noen dager tror jeg det er på tide og komme seg avgårde til legen. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå