Gå til innhold

logistikk med amming på tur og på offentlige steder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere erfarne mødre!logistikk med amming og ute på tur og offentlige steder, noen gode tips tas imot med takk;)bare ammer dere overalt eller hvordan løser dere det?prøver time slik at jeg ammer før jeg drar ut, men blir jo ofte lenge så må ha en mating ute også,9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke amme så mye blant folk, siden lillegull helst ammes liggende, ellers får han det i vrangstrupen etc. Prøver å ha amminga unnagjort før jeg drar ut. Men jeg ammer om nødvendig på toaletter,ev ammerom/stellerom. Tar ikke så mange lange turer utomhus nå mens han er så .liten bare 2 mnd.

Skrevet

Ammig på tur er veldig lett:-) Det er bare noen triks som gjør at du ikke føler deg helt naken.

Ha alltid med deg et tynt teppe - det brukes til å legge over skulderen din og hodet til babyen.

Skal du på kafe så sett deg litt "bortgjemt". Med andre ord, velg et sted du selv føler du sitter usjenert. Trenger ikke å sette seg midt i kafeen:-)

Går du tur i skogen, langs veien osv finner du deg et sted som er litt gjemt slik at du kan sitte usjenert

Og siste trikset mitt er: Planlegg litt hvor du går. Det er faktsik litt greit å ha et ammerom ikke altfor langt vekke. Dersom du går rundt kan du da gå dit å amme istedenfor å sette deg på en benk.

Håper det hjelper:-)

Skrevet

Jeg anbefaler å investere i noen ammetopper-. det gjør i hvert fall at jeg føler meg mer komfortabel med å amme offentlig. Jeg gjør det ikke så ofte nå lenger, men etter som han har blitt eldre har det vært enda viktigere med ammetopp i og med at han ble mer ukonsentrert v puppen. Evt nå som det blir litt kaldere er det greit å ha en singlet eller lignende under en genser så kan du trekke genseren opp og singleten ned for diskret amming.

Skrevet

etter mye styr med amming i starten, er jeg veldig glad for det privilegiet det er å amme hvor som helst, og når som helst i dette landet. Jeg ammer på benker, på ammerom og på cafeer. Når barnet er sultent så skal det få mat! (2 mnd gammel) MEN: jeg velter ikke ut puppen og magen midt i lokalet. Jeg går gjerne med ammetopp eller singlet og genser/cardigan over. Jeg setter meg det stedet som er mest egnet for formålet og gleder meg over at jeg har muligheten til dette :) Lykke til!

Skrevet

Ja glemte å si at ammetopper er tingen:-)

Skrevet

Signerer "Formerly known as Tina"

Det er utrolig praktisk med et lite teppe for å legge over skulder og ammetopp.

Skrevet

Jeg kjøpte ett ammesjal bebe,au,lait tror jeg det heter. synes det var veldig praktisk, men fant med stortsett ett bord innerst på en kafe litt bortgjemt likevel :)

Men nå er ammingen over her i huset :/

Ammetopper er også genialt, særlig de fra boob :D

Skrevet

Godt å se det er flere enn meg som synes det er greit å amme "overalt". småen her må gjerne ha både en og to attpåtårer, så er ikke så lett å time tur etter ammingen er overstått. Har ammet i granskogen, stående på busstopp, på biblioteket, på bussen. You name it. Ammetopper/singlet under genseren er veldig praktisk sånn at man ikke føler hele utstyret er til lufting. Bruker gjerne en stor gulpeklut som "ammetelt" (henger den under bh-stroppen, og lar den henge over pupp og baby. Ok for at babyen skal få litt fred også!)

Men vær obs på at du kan støte på noen "glanere" på din vei. (gjerne en og annen herremann som liker nusser) Så for din egen del kan det føles greit å forsøke å finne et litt usjenert sted. God for opplevelsen å ha litt ro rundt seg også.

Skrevet

Jeg har også funnet ut i nøden at prøverom kan fungere utmerket godt som både amme/og stellerom. Der har de ofte stoler og jeg kan skifte fort og gale i vognen. Og det er forheng. :) I butikker med barneklær er de vant med å låne ut prøverommene til sånne formål. :)

Lykke til.

Forresten i sommer har det vært deilig når det her vært varmt - da har det vært mange bleieskift i gresset i parker og ammestopp på diverse benker.

Skrevet

Prøverom - det er jo genialt! Tusen takk for tips :-)

Skrevet

Ammer i bilen på parkeringen om jeg har med bil. Ellers ammer jeg gjerne på stellerom på senteret, (som regel er der en liten stol), eller på handikap- doen om denne ser ren og pen ut. Noen sentre har ammestasjoner i nærheten av toalett - se etter skilt med tåteflaske. Her er det også som regel micro slik at man kan få varmet flaske.

Ellers finner jeg meg en bortgjemt plass på cafè, gjerne i et hjørne med ryggen til folk.

Triller jeg og han må ha mat, kan jeg sette meg i et busskur, er jeg på en skogsvei kan jeg amme han stående mens han er innpakket i et teppe. Går greit ennå, han er 7 kg.

Ikke så mye logistikkplanlegging med amming som jeg trodde :)

Skrevet

Ja, og jeg har alltid på meg singlet under klærne. Drar toppen/ genseren opp og singlet ned. Har en gasklut el.lign. for å skjøle puppen om jeg sitter slik at folk ser.

Skrevet

ammer når som helst og hvor som helst. Gjør det så diskre som mulig! Men det er ikke akkurat enketlt overalt, en dag her satt jeg i en salgsutstillig av hage møbler midt i et kjøpesenter her hvor vi bor. Da kom det en eldre mann bort til meg og spuste om han kunne se på fordi det vakreste han viste var å se på et barn som ammet.

Det samme syntes min gamle morfar, han var aldri langt unna når noen ammet i nærheten.

Skrevet

Mange gode tips i denne tråden!

Jeg har et spørsmål: Når er det (i deres mening) for kaldt til å amme ute? Jeg tenker da først og fremst på brystbetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...