Gå til innhold

Da legges jeg inn på Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen og har gått ned 2kg på 3dager.. Så nå legges jeg inn for å få væskebehandling.. Gruer meg litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva?! legges du inn for å ha gått ned så lite?!

Skrevet

Titter innom fra 2.trimester:p Jeg ble selv lagt inn når jeg var i uke 9.. Hadde da gått ned 7kg.. Og fikk 8 liter væske fordelt på 3 dager.. For min del var det en lettelse å bli lagt inn.. :) Etter den første literen med IV så merket jeg stor forskjell.. Deiligt å slippe å være så slapp og dårlig:D GLED deg til det er over:)

Skrevet

jeg er i uke 9 og har gått ned 6 kg.. har ikke blitt lagt inn

Skrevet

Hm.. hvordan er formen din da??

Når jeg ble innlagt var jeg ganske dehydrert, etter å ha spydd ca. 10-15 ganger om dagen i 6 dager.. Klarte ikke å holde på noe vann de siste dagene! Kunne ikke stå oppreist mer enn 10 sek før jeg følte jeg skulle svime av.. Hadde i tillegg urinveisinnfeksjon, men den oppdaget de på sykehuset da, så den hadde ingenting med innleggelsen å gjøre:p

Skrevet

Ja, blir lagt inn da jeg ikke kan stå på bena, og ikke får i meg noe. Har ikke så mye å gå på og legen min og Ullevål syntes 2 kg på 3 dager var mer enn nok. Det har ikke bare med vekttap å gjøre men også faren for uttørking...

Skrevet

men hvordan orker du være her på nettet om du er såå dårlig??beklager, men da jeg var på mitt verste måtte jeg bare ligge rett ut i et mørkt rom ble bare kvalm av å tenke på noe annet!

Skrevet

Syns det ble litt veeel krangletone her nå... Rolig jenter:p

Det er jo godt at det finnes de legene som tar en på alvor, og legger en inn FØR det blir alt for galt da.. Da trenger du nok ikke være der så lenge:)

Jeg var på to kontroller før legen såg at det var nødvendig med behandling.. Hadde han lagt meg inn etter første kontrollen så hadde jeg kunne kommet hjem samme dag... I stedet ble det 4 dager på sykehuset.. Dette har han sagt og beklaget i ettertid da:)

Lykke til på sykehuset, og videre i svangerskapet:)

Skrevet

Ligger på soverommet med iphonen.. Hadde håpet å få svar av noen med erfaring fra dette.. Men tydelig at folk her inne bare er interessert i å rakke ned på hverandre! Rart at jeg ikke har lært etter forrige svangerskap!

Skrevet

Hei,

jeg ble lagt inn noen dager i forrige uke. Det er jo ikke akkurat noe gøy å ligge inne men alle var veldig hyggelige og det hjalp ihverfall meg å få fyllt opp lagrene litt (sliter veldig med å få i meg nok drikke pga kvalmen)

Er hjemme igjen nå med kvalmestillende tabletter, vet ikke akkurat om jeg føler meg noe særlig bedre men synes ihvertfall det er fint å vite at man har mulighet å komme tilbake på sykehuset hvis det blir for ille.

Håper det hjelper for deg også, og at du får litt mer krefter.

Vi får bare bite tenna sammen, en dag må vi jo slippe denne kvalmen vi også :)

Lykke til

Skrevet

Eg har fått tilbud om innleggelse, er i følge legen ein bør, men har klart å prata meg utav det. Har spydd vekk 18 kg på 8 veker. Eg kunne ikkje tenkt meg å ligga å spy med tilskuarar på et sjukehus, det synes eg gjer seg best heima uten folk rundt meg. Men me er forskjellige, mange blir bedre bare av det å føla seg tatt vare på.

Skrevet

Så bra:) Du får bare nyte det og tenke på det som litt tid til avslapping...:)

Jeg har problemer med å få i meg drikke pga. kvalme, og fikk 1 liter intravenøst når jeg var innlagt fra søndag til mandag (var egentlig innlagt pga. blødning), og følte meg mye bedre etterpå- var faktisk ikke kvalm på ett par dager... :)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar! Håper det hjelper litt.. Begynner å bli lei av å bare ligge.. Og ikke ha overskudd til jenta mi, gleder meg til den verste tiden er over og jeg kan ta hun med på lekeplassen igjen! Skulle ønske tiden gikk fortere..

Skrevet

Off...så leit at du er så dårlig!!! Ønsker deg masse god bedring - å du skal se det får deg til å føle deg litt bedre når du får i deg litt væske. Du trenger jo det.

Riktig god bedring :)

Skrevet

fikk verken i meg mat eller drikke og kastet opp alt. gikk ned 5 kilo på under en uke. var innlagt en uke men når jeg kom hjem igjen var kvalmen borte å følte meg mye bedre:) er ingen ting å grue seg over. du får ha masse god bedring og lykke til videre:)

Skrevet

Vil bare si masse god bedring og håper den verste plagen gir seg nå som du får behandling:)

Alle er vi ulike og forskjellige, derfor opplever vi ting ulikt. Med det vil jeg bare si ikke bry deg om hva andre sier og mener om hvordan du skal reagere eller ha det.....det vil alltid være noen som har ting verre når man er her inne og forteller noe. Så sett nesen i været og ta i mot den behandlingen du får......masse masse lykke til sier jeg:)

Hilsen meg som ikke har vært kvalm en dag, er nå 20+4. Så vi har det ulikt alle mann:)

Klem

Skrevet

Uff, håper du har blitt bedre. Skjønner at jeg har det mye bedre enn deg, selv om jeg sliter med kvalme jeg også. Så da skal jeg bite tenna sammen, og sender masse god bedring ønsker til deg!

Skrevet

Uffuff, lykke til Renée!! Håper det går fort over og at du kan leve "normalt" igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...