Gå til innhold

Erfaringer med Moby Wrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Kan det brukes til ryggbæring også? Hvordan er det for ryggen og bruke dette? Har litt dårlig rygg så trenger noe som er godt for ryggen å bære med.

Syns elastisk sjal er greit siden jeg er litt "stor" og sikkert ikke passer inn i så mange seler :)

Har en gammel babybjørn men denne skal ryddes langt bort selvomn den passer! VOND å bære med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Moby wrap og er kjempe fornøyd med den :) Har bare brukt den ved at barnet ligger ved brystet..men da jeg kjøpte den fulgte det med en bruksanvisning og der viste de mange flere måter å bære på,og hvordan man knyter.

Jeg brukte babybjørn sin bæresele et par ganger og likte den ikke. Men bæresjalet er noe helt annet. Vekta blir fordelt og man blir ikke sliten i ryggen. Babyen roer seg veldig i sjalet og man kan gjøre mye annet når man går å bærer på barnet :)

Jeg slet litt med knytinga den første gangen jeg prøvde men gikk på youtube og så på alle videoene de hadde på hvordan man knyter Moby wrap :) Og da gikk det mye bedre!

Skrevet

Jeg har båret min gutt noe i et slikt elastisk sjal. Har også en meget problematisk rygg:-( Synes det er kjempedeilig å bære ham slik:-) Har ikke prøvd ryggbæring og vet ikke hvordan man gjør det. Han er bare 3 mnd, så det er ikke aktuelt på en stund.

Jeg synes imidlertid at det er litt styrete å få på sjalet. Greit nok hjemme, men når jeg er på farten... Det havner jo i gulvet/på bakken og det liker jeg ikke. Jeg har nå lånt en Mei Tai og liker den også. De lengste stroppene kommer litt i gulvet, men ikke så mye som sjalet. Mei Tai fås kjøpt med sjalstropper også.

For å bære mest mulig med minst mulig styr har jeg nå bestilt en Manduca. Gleder meg til den kommer! Den er jo også formsydd, som Baby Bjørn, men ergonomisk riktig for babyen og behagelig for den som bærer. Skal visst nok gå an å bruke selv om man er stor. En annen formsydd bæresele, Ergo, har jeg hørt er "populær" hos menn som er litt bredere over skuldrene enn de fleste damer. Så den kan jo også være aktuell siden du er litt "stor", som du skriver;-)

Baby Bjørn er uaktuelt for min del!!!

Lykke til:-)

Skrevet

takk for tips.

Ja jeg lurer veldig på Ergo sin sele. Den sport-utgaven er litt bredere og lenger i magebeltet. Det hadde sikkert vært ypperlig for min del. Eneste negative der er at babyen ikke kan sitte med ryggen mot magen min. Men det viktigste er vel at den er god å ha på for oss begge to.

Tror det blir en ergo sele. får se:)

Tusen takk for tips igjen:) Babybjørn er helt uaktuell her å!(fikk den gamle av ei jeg kjenner så tok den i mot å prøvde et par ganger)

Skrevet

Vi har brukt Moby Wrap helt siden jenta vår var nyfødt (hun er nå 4 mnd), og liker det kjempegodt! Knytinga virka litt komplisert i starten, men man lærer det raskt og da går det veldig fort og greit. Nå bruker jeg det flere ganger om dagen, både hjemme og på turer ute, og ikke minst før hun skal sove. Hun blir kjempedøsig omtrent med en gang hun kommer oppi sjalet, og så sparer man armer og skuldre for så masse bæring. Kjenner aldri noe i ryggen når jeg bruker det. Når det gjelder ryggbæring så har ikke jeg heller prøvd det ennå, men har sett flere bilder av det, så det er sikkert fullt mulig ;)

Skrevet

Vil få anbefale Manduca, den skal visst passe alle kroppsfasonger og størrelser har jeg hørt! Har en selv, og er kjempefornøyd- knallgod å bære i, og enkel å klipse på seg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...