MaudA Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Var hos legen i dag og fikk vite jeg hadde bihulebetennelse. Kan dette være farlig for barnet? Er 37 + 0 i dag. Fikk beskjed om å ta nesespray for å se om dette hjalp, og hvis ikke skulle jeg få pencillin. Han ville ikke gi meg dette med en gang fordi man helst ikke skal ta det når man er gravid. Men er det da noen her som vet hva som kan være farlig med å ta pencillin? Hva kan skje med barnet osv.? Har noen gått på pencillin under graviditeten selv? Bare lurer fordi jeg har ikke lyst til å gjøre noe som kan skade guttungen i magen
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Om du klarer deg uten det så er det det beste. Det finnes noen pencillin som ikke er påvist å "skade" barnet, men alt av medesiner du putter i deg går over til barnet. Jeg hadde det helt i begynnelsen av graviditeten, hadde ikke testet positiv men hadde følelsen at jeg var gravid. Jeg kjøpte neshorn og lagde saltvannsoppløsning av himmalaya salt (fås kjøpt på de store butikk kjedene, meny ultra, sikker flere.) ettersom dette er litt bakteriedrepende. det var det som reddet meg. jeg fikk da beskjed om å ikke bruke nesedråper av jordmor iom at det er slimhinnesammentrekkende og ikke bare lokalt (nesen ved nesespray), men at det tekker sammen alle slimhinnene i kroppen. Nå var jo dette helt i begynnelsen av svangerskapet så kan nok være derfor hun ikke ville jeg skulle bruke det om høyst nødvendig. det er også mange studier som viser at penicillin ikke har noen effekt på bihulebetennelse. God bedring
MaudA Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 Takk for svar Dette hjalp meg veldig. Står jo på nesesprayene at man ikke skal bruke de heller når man er gravid, men tenkte det var greit siden det var det legen anbefalte. Men da kan jeg jo prøve sånn saltvannsoppløsning istede da Er enig med deg at det er best å klare seg uten pencillin, for er jo ganske sterke saker for barnet i magen.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 jeg har brukt penciln i 2 av mine svangerskap og det har ikke skjedd noenting med noen av mine,,,har også brukt nesespray i alle mine svangerskap og det har også godt helt bra. god bedring
MaudA Skrevet 2. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2010 Ok godt å høre har lest litt om det andre steder nå, og er noen som sier det er bedre for ungen at mor tar pencillin enn at hun er syk? Skal hvertfall prøve uten, men blir det mye verre så er det vel kanskje bedre for ungen at jeg tar det? Kan jo selvfølgelig bare høre med legen hva han mener er best, men vil høre litt hva andre mener også. Vil jo som sakt ikke utsette ungen for noe som kan skade han!
ticalinda Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Jeg måtte ta penicillin når jeg var 4 mnd på vei denne gang, mot bihulebetennelse. Fikk noe som heter appocilin, eller noe i den duren... Den skal kunne taes av gravide, men de prøver vel alltid å unngå medisiner på oss gravide, og det er jo bra!
MaudA Skrevet 2. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2010 ok Takk for at dere svarer. Godt å få høre hva dere mener og hvilke erfaringer dere har med dette gjør meg litt mer "trygg". Legen ba meg vente til over helgen for å se om det ble bedre, så får bare håpe det går over fort av seg selv =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå