Gå til innhold

Hvilken vognpose er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en liten datter på 3 måneder nå og vi går inn i vår første vinter og trenger dermed en vognpose. Jeg tenkte derfor å spørre dere med mer erfaring på dette hvilken vognpose son er best. Jeg har kikket på Odenwalder Lammy posen, men synes den er litt kort i forhold til voksi og easy grow. Så hvor lenge bruker de vognposen? Og har dere som eventuelt har de lange posene hatt bruk den lengste varianten?

Så jeg lurer rett og slett hvilke erfaringer dere har med vognposene og hva som er best? (Har forresten en Brio Go)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anskaffet easygrow til lillgutt gjennom finn.no sist høst.. da var han 1,5 år.. Dette er den posen jeg har vært mest fornøyd med (hatt voksi og ticket to heaven) Han er nå en lang gutt på 2,5 år, og siden han fortsatt sover i barnehagen, så skal han bruke den frem til soveslutt.. og den passer ham fremdeles. (straks 1 meter lang)

Når lillebror i magen kommer i januar, så skal han arve den..

Skrevet

Tror det er nokså individuelt. I barnehagen til vår gutt sover de inne, så han har bare sovet i vogn ute i helgene og da gjerne på tur og med tjukk jakke på, altså det har ikke vært så farlig om han ikke får posen over skuldrene. Han brukte posen til litt etter fylte to år etter det har ikke behovet vært der. Tror posen vi har hatt er mindre eller like stor som Odenwalder og den har funka fint. Da tar den jo også mindre plass i bagen og kan brukes lenger der...

Skrevet

jeg sydde en selv og var meget fornøyd med den, gutten min har hatt den helt til nå ( straks 3 år). Ganske lik en voksipose. Hadde hvertfall gått for en som kan utvides, slik at du ikke må kjøpe ny når barnet vokser...

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har easygrow, brukte den første vinteren i kort variant og i lang variant i fjor. Han fyllte to år i sommer. Nå skal lillebror som kommer i nov bruke den.

Vår gutt var ikke så lang, så han kunne brukt den korte delen i fjor også.

Skrevet

Har en voksi urban til sønnen min som er 2 år og 5 mnd. Han har hatt denne i snart 1 år. Synes den virker varm og god, og passer bra til lange barn.

Skrevet

Har sauekinnspose fra Simo til dattera vår, og er KJEMPE fornøyd med den!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte en Odewalderpose til datteren min da hun ble født og var fornøyd med den helt til vi byttet ut hardbagen med sportsdelen på vognen, da ble den altfor åpen på toppen og dekket ikke overkroppen ordentlig. I tillegg blir den fort for kort og det finnes ikke forlengerstykke til den, anbefaler derfor ikke Odenwalderposene.

Nå har jeg kjøpt en ny pose og valgte da Troller Igloo. Kjøpte med forlengerstykket på posen og da blir den lang og god. Posen er kjempebra og er tett og fin rundt hodet. Uten forlengerstykket har den normal lengde og kan brukes helt fra barnet er nyfødt. Anbefaler gjerne Troller Igloo.

Skrevet

Kjempefornøyd med EasyGrow, min klare favoritt. Kjempefint med forlenger, da kan barnet bruke posen lenge samtidig som man med de minste barna slipper å ha halve posen slengende nederst i vogna. Vi brukte den med forlenger da sønnen vår passerte året (han er lang for alderen da). Anbefaler også å kjøpe lammeskinnet som passer. Deilig og lunt å ligge på.

Skrevet

Jeg har faktisk hørt det motsatte - at Odenwälder-posene er gode og tette i toppen. Men klart - er den for kort blir den jo åpen øverst. Men de har jo flere modeller, og Lammy XL og Holly (som for tiden er på salg på Barnas hus) er vel like lange som Voksi Urban/ Troller-posene? Sr i hvert fall sånn ut, uten at jeg har de eksakte målene.

Vi har Lammy XL og har vært kjempefornøyd med den, men den vi kjøpte på nett har i ettertid vist seg å være kortere enn de som selges i butikken, så vi må kjøpe en pose til. Tror det blir Odenwälder Holly rett og slett pga kule farger, men sikler også på Voksi Urban...

Skrevet

Veldig fornøyd med Odewalderpose! har en til storebror, og kjøpte en til til lillesøster nå....(på tilbud på Barnas Hus nå). Anbefales:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har en sønn på snart 2,5 år og han sover fortsatt på dagtid. Jeg kjøpte Igloo Troller for noen uker siden.Kjøpte den med forlengerdel som kan brukes helt til han er 6 år. og kan ta den av så den blir kort igjen hvis det skulle komme en baby til! =) jeg er kjempe fornøyd og det virker det som at lillegutt er også=)

Posen kom også best ut i test på Tv2 hjelper deg i fjor=)

Siden han er såpass stor syns jeg det er veldig kjekt at man kan åpne posen i bunn, så skoa kommer ut hvis han skal sitte i posen også=)

Denne posen kan brukes lenge! =)

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 2,5 år og han sover fortsatt på dagtid. Jeg kjøpte Igloo Troller for noen uker siden.Kjøpte den med forlengerdel som kan brukes helt til han er 6 år. og kan ta den av så den blir kort igjen hvis det skulle komme en baby til! =) jeg er kjempe fornøyd og det virker det som at lillegutt er også=)

Siden han er såpass stor syns jeg det er veldig kjekt at man kan åpne posen i bunn, så skoa kommer ut hvis han skal sitte i posen også=)

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...