Cat&Gullungene Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Trodde det var 2 uker før termin jeg, men ser at noen opererer med 3 uker???
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Lurer jeg på også! Fra permisjonsstart kanskje? Det er jo 3 uker før... hmm
Gjest Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Det sies at man er fødeklar fra uke 38 til uke 42....
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Trodde det var 3 uker før, og ser flere er fødeklar 3 uker før. Vi var hos legen på mandag, og han sa at nå kunne fødselen starte når som helst. 3 uker til termin i dag. Han trodde ikke det ble fødsel de første par dagene, men vi burde ha fødebagen pakket. Han trodde heller ikke det ville gå lengre enn 4-5 uker. Og det er flere som har sagt at om ca 2 uker skjer det. Jeg vet ikke hvor de har det fra. Mentalt sett får jeg prøve å holde meg til termindato, og det som står i boka ) hehe..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 man er fødeklar når man har 21 dager igjen ja.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 21 dager, eller 3 uker før termin er man fødeklar ja, sikkert fordi da regnes ikke babyen som prematur lenger=)
første i magen- Høygravid! Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Vet ikke om dette er relevant med HI men kikker lege/jm der nede for å avgjøre om man er fødeklar? altså mer konkret enn de 2-3 ukene der man kan kalles fødeklar.. tenker mer på om de sjekker om du er moden osv på de siste kontrollene? Ettersom ei oppfor her hadde en lege som sier at han ikke tror det kommer til å skje de nermeste par dagene bynner jeg å lure liksom..
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 men når regnes man som høygravid?=)
<= darling => Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Men er det når man er 37 uker på vei, eller når man har tre uker igjen? Teller man fremover eller bakover?? Jeg er f.eks 37 uker i morra, men det er tre uker igjen til termin på mandag..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 Det er ikke vanlig prosedyre å sjekke modning osv før termin nei, men enkelte JM velger å sjekke det likevel, hvis man spør om det. Høygravid er når man har 40 dager til termin, fødeklar = 21 dager til termin (altså 3 uker til termindato, ikke 37+0)
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Hei første i magen. Legen min sjekket meg ikke nedentil. Han kjente hvor hodet lå. Og jeg fortalte at jeg hadde endel kynnere. Virker jo kanskje som litt tynt grunnlag for å si det han sa, men han er så dyktig, så vil jo tro på det han sier. Neste fredag skal vi til jordmor, vet ikke om hun sjekker om jeg er moden.. I dag kjennes det iallefall ut som lillegutt ligger og presser for å komme seg mer ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå